0

قرارداد یک میلیارد دلاری چین برای توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان

گروه میثاق؛ شرکت سینوپک چین اعلام کرد که قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با ایران برای بهینه‌سازی و ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان امضا کرده است.

به گزارش فارس به نقل از کمپینگ کانوک، شرکت سینوپک چین اعلام کرد: در مناقصه قرارداد یک میلیارد دلاری توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان برنده شده است.

قرار است این شرکت چینی ظرفیت نخستین پالایشگاه ایران را که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و در دهه ۱۹۸۰ بازسازی شده است، افزایش دهد. ظرفیت کنونی پالایشگاه آبادان پالایش ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز است.

شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت ایران هم‌اکنون مالک پالایشگاه آبادان است و انتظار می‌رود ساخت فاز دوم این پالایشگاه طی چهار سال آینده به اتمام برسد و تولید مازوت این پالایشگاه از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد.

بنابه اعلام منابع آگاه قرار است حدود یک میلیارد دلار توسط سینوپک چین و سه میلیارد دلار دیگر نیز توسط شرکت بیمه صادرات و واردات چین برای این پروژه سرمایه‌گذاری شود.

هدف از اجرای این پروژه بالا بردن کیفیت فرآورده‌های این نیروگاه نظیر بنزین و گازوئیل است.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!