0

قرارداد انتقال تکنولوژی "ماهیت، شرایط تشکیل و آثار"

دسته بندی ها : قرارداد انتقال فناوری 26 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 831 بازدید

قرارداد انتقال تکنولوژی “ماهیت، شرایط تشکیل و آثار” (با انضمام قرارداد نمونه)

قرارداد انتقال تکنولوژی-ماهیت-شرایط تشکیل-آثار

نویسنده: محمد احسنی فروز
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 360
  • ناشر: نشر دادگستر (19 مهر، 1390)
  • شابک: 978-964-2626-81-6
  • قطع کتاب: وزیری
  • وزن: 800 گرم
  • قیمت پشت جلد: 90000 ریال
  • تاریخ نشر : 1390/7/19
  • رده دیویی : 03406074
  • شابک : 978-964-2626-81-6

کلیدواژگان اساسی: تکنولوژی – انتقال – قوانین و مقررات , فناوری – قرارداد

 موضوع کتاب حاضر، بررسی ماهیت و شرایط انتقال فناوری و قوانین مرتبط با آن است. این کتاب اطلاعاتی درباره تعاریف و مفاهیم رایج درباره قراردادهای انتقال فناوری، شرایط تشکیل و اوصاف و ویژگی‌های این قراردادها و آثار و پیامدهای آنها را دربردارد.

همچنین به پرسش‌های مربوط به حوزه انتقال فناوری و مباحث جانبی آنهاـ در راستای تبیین ماهیت حقوقی، شرایط و آثار قرارداد خاص انتقال فناوری‌ـ بر مبنای اصول و قواعد حقوقی و با لحاظ قوانین و مقررات خارجی و داخلی و عرف تجارب بین‌الملل پرداخته و پاسخ داده شده است.

در فصل نخست این کتاب، به تعریف واژه‎هایی که در حوزه انتقال فناوری، کاربرد فراوان دارند مانند دانش چگونگی، دانش فنی، اختراع، اسرار تجاری، تکنولوژی و فنآوری پرداخته شده است.

رابطه فناوری با دانش چگونگی، رابطه فناوری با اختراع ثبت شده، رابطه فنآوری با اسرار تجاری و رابطه فناوری با حقوق مالکیت فکری، هم در این فصل تشریح شده و افزون بر آن، مفهوم و ماهیت حقوقی انتقال نیز تبیین گردیده و چهار نوع قرارداد دارای قابلیت انتقال فنآوری (لیسانس، فرانشیز، جوینت ونچر و کلید در دست) هم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‎اند.

در فصل دوم کتاب، ماهیت حقوقی، شرایط تشکیل، اوصاف و ویژگی‎های قرارداد انتقال تکنولوژی با تبیین مباحثی مانند جایگاه اصل آزادی اراده در این قرارداد، محدودیت‎های ناشی از قرارداد، ماهیت حقوقی موضوع قرارداد و دیگر ویژگی‎های آن، مطرح گردیده‎اند.

در فصل سوم، آثار قرارداد انتقال فناوری در قالب آثار مستقیم و اصلی و آثار غیرمستقیم و فرعی، تبیین گردیده و دسته‎بندی ویژه‎ای از تعهدات طرفین در قرارداد مزبور ارایه شده و مباحث مفصل و ویژه‎ای در باره تضمین عقدی یا وارانتی و نقش آن در قرارداد انتقال فنآوری هم مطرح و محتوای پراهمیت‎ترین شروط و تعهدات اختصاصی این قرارداد به اعتبار متعهد نیز در این فصل، تبیین و به تفصیل، تشریح شده است.

ضمناً نمونه قرارداد انتقال فنآوری به زبان فارسی، مبتنی بر مطالب کتاب، پیوست این کتاب می‎باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!