0

آمادگی ایران برای انعقاد قرارداد انتقال فناوری ‌های نوین نفتی

دسته بندی ها : قرارداد انتقال فناوری 15 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 425 بازدید

دو زمینه قرار‌دادی ارتقای توان داخلی و انتقال فناوری با شرکت‌های خارجی آماده شد. معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه زمینه‌های قرار‌دادی برای مشارکت با شرکت‌های خارجی تعیین شده است، گفت: ما در دو زمینه ارتقای توان داخلی و انتقال فناوری به دانشگاه‌ها آمادگی همکاری با شرکت‌های خارجی داریم.

محمدرضا مقدم با اشاره به اینکه هنوز هیچ تماسی با شرکت‌های خارجی برای همکاری در زمینه انتقال فناوری و همکاری با شرکت‌های فنی و مهندسی داخلی برقرار نشده است، عنوان کرد: با این حال زمینه قرار‌دادی ما آماده شده و متن نهایی آن به وزارت نفت رفته است تا از آن برای مذاکره با شرکت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی یک قانون است که برای اجرای آن لازم است ظرفیت‌های مورد نیاز به وجود آید، اظهار کرد: تکمیل زنجیره خدمات فنی و مهندسی و پالایشگاهی ضرورت صدور این خدمات است که در سال 1400 به دست خواهد آمد.

مقدم همچنین درباره‌ تجاری‌سازی محصولات که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها طراحی می‌شود، تصریح کرد: ما در واقع رابطی برای ایجاد ارتباط بین محصول و بازار هستیم. معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری ادامه داد: لازم است پیمانکاران علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های نو با طراحان همکاری داشته باشند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و از سوی دیگر نیز فعالان این حوزه باید پیمانکاران را به این باور برسانند که تولیدات‌شان پاسخگوی نیاز آنها است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!