0

قرارداد اجاره مسکن باید بر اساس مصوبه ستاد کرونا تنظیم شود

دسته بندی ها : قرارداد اجاره 9 تیر 1399 مدیر سایبرلا 339 بازدید
قرارداد اجاره, قرارداد ملکی, اجاره نامه مسکن

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر مشخص شدن میزان افزایش اجاره‌بها در تهران و دیگر شهرها گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قراردادهای جدید برای اجاره مسکن باید بر اساس مصوبه ستاد کرونا اقدام کنند.

حسام عقبایی نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر مشخص شدن میزان افزایش اجاره‌بها در تهران و دیگر شهرها گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قراردادهای جدید برای اجاره مسکن باید بر اساس مصوبه ستاد کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه ستاد کرونا کمک می‌کند که جلوی افزایش نامتعارف اجاره‌بها گرفته شود.

حسام عقبایی اضافه کرد: قاعدتاً ممکن است برخی موجرین همکاری لازم را نداشته باشند که مشاوران املاک موظفند بر اساس مصوبه کرونا که در حکم قانون است عمل کنند.

عقبایی تأکید کرد: از فردا نهم تیرماه این مصوبه لازم الاجراست و همه مشاوران املاک و موجرین نسبت به اجرایی شدن این مصوبه ملزم هستند.

وی پایان اجرایی بودن این مصوبه را اعلام وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت اعلام کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جلسه‌ای که با وزیر مسکن و شهرسازی درباره ارائه تسهیلات با مستأجران داشته گفت: قرار بود بسته‌های حمایتی برای مستأجران امروز رونمایی شود که امیدواریم در روزهای آتی این اتفاق بیافتد.
آقای عقبایی افزود: ساخت مسکن استیجاری می‌تواند درصد بسیاری از مشکلات مستاجرین را حل کن که امیدواریم با حمایت دولت در سال جاری به شبکه وارد شود و در درازمدت هم تولید مسکن استیجاری هم جزو اقدامات بعد از دوران کرونا باشد تا بازار رقابتی در این حوزه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخطی از قانون در زمینه مسکن را با مشاوران املاک استان‌ها در سراسر کشور و در تهران با شماره ۳۷۷۴ در میان بگذارند.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اجاره دادن پشت‌بام‌ها گفت: در فضای مجازی افراد مغرض اخبار و شایعاتی مبنی بر اجاره پشت‌بام‌ها مطرح می‌کنند که خوشبختانه اجاره‌نشینی ما هنوز به این وضع نرسیده است.

 عقبایی افزود: خودم به منطقه ۲۲ مراجعه و موضوع را پیگیری کردم و خبری از بحث کانکس و چادر زدن در پشت‌بام‌ها ندیدم.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک به دریافت کد رهگیری برای اجاره و خرید از مشاوران املاک تأکید کرد و گفت: برخی‌ها با من تماس می‌گیرند و می‌گویند مشاور املاک مطرح کرده که قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری برایتان اخذ کنیم.

عقبایی اضافه کرد: همه مشاوران املاک مکلف هستند که قراردادهای خود را با کد رهگیری بنویسند همچنین مردم بدانند که وقتی کد رهگیری داشته باشند نه تنها ضمانت قراردادشان است بلکه از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند و اگر زمانی تسهیلاتی به مستاجرین داده شود با توجه به کد رهگیری می‌توانند از آن برخوردار شوند.

منبع: آنا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!