0

واگذاری دفاتر کار به شرکت‌های دانش‌بنیان با قرارداد اجاره به شرط تملیک در دانشگاه شریف

دسته بندی ها : دانش بنیان, قرارداد اجاره 19 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 493 بازدید

مدیر عمرانی صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که مجتمع فناوری شماره 2 دانشگاه شریف دارای 36 واحد است، گفت: این واحدها به شرکت‌های دانش بنیان به صورت قرارداد اجاره به شرط تملیک به شرکت‌ها واگذار می‌شود.

ایسنا: مهندس ابوالفضل محمود آبادی در مراسم افتتاح مجتمع فناوری شماره 2 صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این مجتمع از جمله ساختمان‌هایی است که در قالب تسهیلات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

وی با بیان این که مجتمع فناوری شماره 2 دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته با پیشرفت 80 درصدی خریداری شد، ادامه داد: در مدت 6 ماه تکمیل و در افتتاحیه مقدماتی که سال گذشته برگزار شد، از شرکت‌ها دعوت به عمل آمد تا از این ساختمان بازدید کنند و پس از آن اقدام به خریداری این ساختمان کنند.

محمودآبادی با تاکید بر این که برای انتخاب این ساختمان 3 مولفه مکان یابی، ارزیابی کارشناسی و خرید و واگذاری واحدها به شرکت‌ها در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد: این ساختمان به دلیل نزدیکی به دانشگاه صنعتی شریف و قرار داشتن در پهنه اداری و تجاری انتخاب شد.

وی با تاکید بر این که ساختمان خریداری شده دارای کاربری مسکونی است، یادآور شد: ولی قرار است پایان کار این ساختمان اداری باشد.

مدیر عمرانی صندوق نوآوری و شکوفایی تعداد واحدهای این مجتمع را 36 واحد ذکر و اظهار کرد: از 50 شرکت دانش بنیان متقاضی خرید، بر اساس اعتبارسنجی شرکت‌ها 22 شرکت موفق به خریداری این واحد شدند و 14 واحد باقی مانده برای 28 شرکت دانش بنیان متقاضی است که این واحدها نیز بر اساس اعتبارسنجی و توان مالی شرکت‌ها واگذار خواهد شد.

وی به نحوه واگذاری این واحدها به شرکت‎های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: 30 درصد مبلغ این واحدها از سوی شرکت‌های دانش بنیان و 70 درصد دیگر در قالب تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با نرخ 12 درصد به شرکت‌ها واگذار خواهد شد.

محمودآبادی قراردادهای واگذاری این واحد را در قالب اجاره به شرط تملیک عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، تامین دفاتر کاری برای شرکت‌های دانش بنیان یکی از اقدامات زیر ساختی است که می‌تواند برای توانمند سازی این شرکت‌ها به بهره برداری برسد و در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه خدمات تامین دفاتر کار شرکت‌های دانش بنیان اقدام به خرید ساختمان 36 واحدی و واگذاری آن به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف کرده است.

مساحت این ساختمان 776 مترمربع و زیر بنای کل آن 5 هزار و 510 متر مربع است که در 9 طبقه ساخته شده است.

تسهیلات دفاتر کار به شرکت‌های دانش بنیان دارای شرایط ذیل است: «حداقل 10 شرکت دانش‌بنیان متقاضی خرید واحدهای ساختمانی باشند»، «پرداخت حداقل 30 درصد قیمت نقدی کل یک واحد ساختمانی توسط شرکت متقاضی هنگام عقد قرارداد»، «پرداخت 70 درصد قیمت نقدی کل یک واحد ساختمانی به صورت تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و با دوره بازپرداخت 5 ساله اقساط 3 ماهه» و «قرارداد به صورت اجاره به شرط تملیک بوده و انتقال سند مالکیت واحد به شرکت‌های متقاضی پس از پرداخت کامل اقساط در دوره 5 ساله صورت می‌پذیرد».

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!