فلوچارت نحوه خرید خدمات مشاوره (دانلود فایل کامل)
فلوچارت های نحوه خرید خدمات مشاوره
به استناد ماده (25) آیین نامه خرید خدمات مشاوره (مصوبه شماره 193542/ت 42986 ک مورخ 1388/10/01) موضوع بند “هـ” ماده “29” قانون برگزاری مناقصات، به پیوست فلوچارت های مصوب در خصوص نحوه خرید خدمات مشاوره به همراه تعاریف مربوط، براساس فهرست زیر برای راهنمایی دستگاه ها ارائه می شود:
- تعریف و مفاهیم
- نحوه اثر برآورد حق الزحمه خدمات مشاوره بر تعیین فرآیند کلی خرید خدمات مشاوره توسط کارفرما
- خرید خدمات مشاوره در حد نصاب معاملاب کوچک و متوسط
- تمهیدات خرید خدمات مشاوره در حد نصاب معاملات بزرگ
- نمودار کلی خرید خدمات مشاوره در معاملات بزرگ
- فرآیند تهیه فهرست بلند
- تهیه استعلام ارزیابی کیفی مشاوران (RFQ)
- ارزیابی کیفی مشاوران (تهیه فهرست کوتاه)
- تهیه، توزیع و درخواست پیشنهاد (RFP)
- ارزیابی مالی مشاوران در روش انتخاب مشاور براساس کیفیت (QBS)
- ارزیابی مالی مشاوران در روش انتخاب مشاور براساس کیفیت و قیمت (QCBS)
فلوچارت های نحوه خرید خدمات مشاوره
برای مطالعه بیشتر به این مطالب مراجعه کنید
- آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران (مصوبه ۲۰۶۳۷/ت۲۸۴۳۷هـ ۲۳/۴/۱۳۸۳ هیأت وزیران)
- متن کامل آیین نامه خرید خدمات مشاوره (مصوبه جلسه مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۸ وزیران عضو کمیسیون اقتصاد)
در اجرای بند (هـ) ماده (۲۹) قانون برگزاری مناقصات، ضوابط، موازین و معیارهای خرید خدمات مشاوره به منظور تحقق موارد زیر تعیین شده است: ۱ـ انتخاب مشاوران صلاحیتدار و توانمند ۲ـ ایجاد محیط رقابت کیفی برای توسعه خدمات مشاوره ۳ـ تضمین کیفیت خدمات مشاوره.
شایان ذکر است که تمام دستگاههای موضوع بند (ب) ماده (۱) قانون برگزاری مناقصات باید مقررات آیین نامه خرید خدمات مشاوره را برای خرید خدمات مشاوره در معاملات بزرگ رعایت کنند. خرید خدمات مشاوره در معاملات کوچک و متوسط بر اساس ماده (۲۴) آیین نامه خرید خدمات مشاوره انجام می شود.
وفق این آیین نامه، مشاور؛ شخصی حقیقی یا حقوقی که دارای گواهینامه صلاحیت برای انجام کار مشاوره است.
نظرات کاربران