0

مقامات فرانسه و استرالیا «قرارداد قرن» را امضا می‌کنند

دسته بندی ها : قرارداد ساخت, قراردادهای حقوقی 30 آذر 1395 مدیر سایبرلا 501 بازدید

مقامات فرانسه و استرالیا از قرارداد چند میلیارد دلاری برای ساخت و تحویل 12 فروند زیردریایی رادارگریز تهاجمی خبر داده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا، و ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه، روز سه‌شنبه (30 آذر 1395) این توافق‌نامۀ نظامی را در شهر آدلاید استرالیا امضا خواهند کرد.

برمبنای این قرارداد، گروه صنعتی فرانسوی دی‌ان‌‌سی‌اس به‌منظور ساخت 12 زیردریایی رادارگریز موسوم به شورتفین باراکودا شعبه‌ای در ادلاید استرالیا خواهد گشود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پاریس قرارداد ساخت دوازده زیردریایی را «قرارداد قرن» توصیف کرده است.

وزرای دفاع فرانسه و استرالیا، با توجه به افشای اطلاعات مربوط به قرارداد زیردریایی فرانسه با هند در گذشته، گفته‌اند ترجیح می‌دهند از تشریح جزئیات این قرارداد خودداری کنند.

ماریس پِین، وزیر دفاع استرالیا، روز دوشنبه در سیدنی اعلام کرد خرید این ناوگان زیردریایی‌ «بزرگ‌ترین برنامۀ تدارکات دفاعی در تاریخ استرالیا» به شمار می‌رود.

پین افزود این قرارداد طرح «یک چارچوب قانونی خواهد بود که بر مبنای آن استرالیا و فرانسه در دهه‌های آتی نیز در برنامۀ ساخت زیردریایی‌ با یکدیگر شراکت خواهند داشت.»

به گفتۀ پین، انتظار می‌رود اولین شناور از این زیردریایی‌ها تا 2030 تحویل داده شود.

زیردریایی‌های باراکودا که با سوخت هسته‌ای حرکت می‌کنند، در استرالیا جایگزین زیردریایی‌های منسوخ دیزلی و الکتریکی کالینز می‌شوند.

پین از ذکر جزئیات بیشتر در زمینۀ سرعت و یا برد شناورهای جدید خودداری و تنها بر «برتری منطقه‌ای» آن‌ها تأکید کرد.

هزینۀ کلی این دوازده زیردریایی که شامل قراردادهای جداگانه با پیمانکاران استرالیایی و دلالان و فروشندگان آمریکایی سلاح می‌شود، بالغ بر 37 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

لاکهید مارتین، شرکت پیمانکار آمریکایی، سلاح سیستم‌های رزمیِ زیردریایی‌های باراکودا را تأمین خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!