0

عدم نگهدارى از سیم کارت مشکل آفرین شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 351 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى عامل کلاهبردارى از تعدادى شهروندان در فضاى سایبرى شناسایى و دستگیر شد!

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح خبر گفت: به دنبال شکایت شهروندى مبنى بر اخاذى و کلاهبردارى از مخاطبین گوشى وى، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان گفت، چند تن از دوستانم با تماس تلفنى از من درخواست پولى که قبلا گرفته بودم را داشتند که پس از اعتراض من به آنها معلوم شد فرد دیگرى که خود را به جاى من معرفى نموده است با سوء استفاده ازمشخصاتم و ایجاد شبکه اجتماعی، از برخى مخاطبینم مبالغى را به عنوان قرض یک روزه گرفته است.

سرهنگ جهانشیرى ادامه‌داد: با توجه به اظهارات شاکیه، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنى خود را آغاز و به دنبال بررسى‌هاى خود متوجه اکانت ایجاد شده در شبکه اجتماعى متعلق به خود شاکى بوده و از همین رو تحقیقات بیشتر نسبت به نحوه دستیابى متهم به اطلاعات شاکى آغاز و با بررسى‌هاى صورت گرفته توسط کارشناسان  هویت متهم شناسایى و با هماهنگى قضایى وى دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: متهم که مردى 36 ساله بود در مواجهه با ادله فنى بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، به دلیل اعتیاد شدید و نیاز مالی، اقدام به ایجاد شبکه اجتماعى با نام شاکیه نموده و سپس با ارسال پیام به مخاطبین شاکیه، درخواست کمک مالى یک روزه را داشتم!

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از اعتراف به جرم خود براى طى مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى به کاربران فضاى توصیه کرد: در پرونده‌اى که شرح آن داده شد مالک سیم کارت (شاکیه) پس از فقدان سیم کارت خود نسبت به غیر فعال نمودن سیم کارت و اطلاع به اپراتور مربوطه کوتاهى نموده است. لذا شهروندان مى‌بایست مراقب سیم کارت‌هاى فعالى که به نام آنها مى‌باشد بوده و درصورت فقدان بلافاصله نسبت به غیر فعال نمودن آن اقدام نمایند چرا که از دیدگاه قانون نگهدارى و حفظ سیم کارت مسئولیتى مهم بوده که در صورت بروز هرگونه مشکل صاحب سیم کارت پاسخگو خواهد بود.

شهروندان محترم مى‌توانند جهت کسب اطلاع از سیم کارت هاى فعال به نام خود در چهار شبکه اپراتور تلفن همراه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار به آدرس www.mobilecount.cra.ir مراجعه نمایند و در صورت عدم در اختیار بودن سیم کارت نسبت به لغو آن اقدام نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!