0

دعوت به شرکت در طرح‌های مشارکتی شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 خرداد 1397 مدیر سایبرلا 397 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی غالبا نتیجه سهل انگاری و اعتماد بی‌جاست، گفت: غالب وعده‌ها و ادعاهای عنوان شده از سوی افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی دروغ بوده و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.‌

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند اظهار کرد: در این فضا نمی‌توان به راحتی به هر فرد و هر هویتی اعتماد کرد چراکه جعل هویت در فضای مجازی به راحتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در این زمینه می‌توان به پرونده‌ایی اشاره کرد که در آن فردی با اعتماد بی‌جا و بی‌مورد باعث شد تا مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از وی کلاهبرداری شود، افزود: فرد بزه دیده در اظهارات خود عنوان داشت، بنده در یکی از گروه‌های تلگرامی با فردی آشنا شدم که خود را مجری یک طرح مشارکتی معرفی می‌کرد.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: فرد مالباخته با وعده‌های کلاهبردار خام شده و به طمع رسیدن به سود زیاد تمام دارایی خود که مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال بوده است را در اختیار وی قرار داده است.

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: به گفته شاکی فرد کلاهبردار به محض دریافت پول تلفن همراه خودرا خاموش کرده و دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

وی افزود: با توجه به خارجی بودن بستر کلاهبرداری و در دسترس نبودن سرورهای پیام رسان مذکور، پیگیری و کشف پرونده با دشواری‌هایی همراه بود ولیکن این پرونده با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان کشف و متهم آن دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: باید به این نکته توجه کرد که در چنین مواردی که جرم در بستر پیام رسان‌های خارجی رخ می دهد، ممکن است فرد مالباخته هیچگاه وجه از دست رفته خودرا به دست نیاورد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!