0

مخالف سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم/ قرارداد کشتی‌سازی ایران و کره لغو شود

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 21 آذر 1395 مدیر سایبرلا 503 بازدید

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با انتقاد از قرارداد ایران و کره جنوبی درباره کشتی‌سازی از دولت خواست که دستور لغو فوری آن را صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار عبادالله عبداللهی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به امضای قرادادی توسط دولت با کره جنوبی برای ساخت کشتی، اظهار کرد: مجموعه صدرا که می توانست کشتی اقیانوس پیمای ۳۱۳ بسازد، چرا خودش وارد ساخت این کشتی ها نشود؟ آیا این کار خیانت به حساب نمی آید؟

وی افزود: اینکه ما برویم و با کره‌ای‌ها قراداد ببندیم که ۲۱۵ میلیارد دلار پول‌مان را در هشت سال گذشته به بهانه تحریم‌ها، بلوکه کرده بودند، کار درستی نیست.

عبداللهی تاکید کرد: من وقتی خبر این مذاکره و امضای قراردادش را شنیدم -که امیدوارم امضا نشده باشد- واقعا خواب از سرم پرید.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: رئیس جمهور دستور فوری بدهند که این قرارداد لغو شود. ما آمادگی داریم که ۱۰ فروند کشتی را خودمان بسازیم بنابراین قرارداد مذکور باید لغو شود.

وی اظهار کرد: این درست نیست که مسئولان شعار رفع بیکاری جوانان را بدهند اما در عمل طور دیگری عمل کنند؛ برای ساخت هر کشتی 100 نفر مشغول به کار می‌شوند پس چرا ما خودمان ساخت کشتی‌ها را بر عهده نگیریم؟

عبداللهی با اشاره به اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اظهار کرد: این قرارگاه در 10 حوزه فعالیت می‌کند و یکی از بزرگترین مجموعه‌های سازندگی است که در اجرای ابرپروژه‌ها فعال است و در حوزه نفت و گاز و ساخت فازهای مختلف پارس جنوبی نیز فعالیت داشته است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ادامه با اشاره به اقدامات این قرارگاه در زمینه آبرسانی و خطوط انتقال نفت و گاز، اظهار کرد: در حوزه آب رقمی حدود 45 میلیارد متر مکعب سازندگی انجام شده است که از این میان 25 میلیارد آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده. همچنین در حوزه خطوط انتقال نیز بالغ بر 10 هزارو 500 کیلومتر خط نفت، گاز و آب کشیده شده که از این میان حدود 60 درصدش توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرایی شده است.

عبداللهی با تأکید بر اینکه ساخت آزادراه‌هایی توسط این قرارگاه در دست پیگیری است، افزود: در حوزه ساخت آزادراه‌ها نیز حدود 50 درصد این میزان از ساخت،‌ توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده است.

وی با اشاره به امکانات قرارگاه خاتم‌الانبیاء در زمینه سازندگی کشور، اظهار کرد: نزدیک به 4 هزار نفر در قرارگاه خاتم مشغول فعالیت هستند و بیش از 2 هزار دستگاه و ماشین‌آلات پیشرفته در اختیارمان قرار دارد که از آنها برای اجرای پروژه‌های مختلفی چون جمع‌آوری آب‌های روزمینی و جلوگیری از هدررفت آنها استفاده می‌کنیم و پروژه‌ای در این زمینه نیز در دست است که به دلیل موضوع کمبود آب در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه بندر شهید بهشتی در جنوب کشور، اظهار کرد: یکی از مهمرین بنادر ما بندر شهید بهشتی است که امیدواریم تا پایان سال پروژه‌اش به پایان برسد و ما همچنین در راستای شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال 55 پروژه را که در دست داریم به اتمام برسانیم.

عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه خاتم برای 65 پروژه سازندگی بیش از 126 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها بالای 70 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند اما لازم است که برای پروژه‌هایمان اولویت‌بندی کنیم تا بتوانیم هم پروژه‌های مخصوص خودمان و هم سایر پروژه‌های که در آنها با دولت مشارکت داریم را در زمان مقرر به پایان برسانیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به نقش قرارگاه خاتم‌النبیاء در مقابله با تحریم‌ها، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم واقعیت را نگوییم. ما منکر این نیستیم که تحریم‌ها اثری نداشته است اما مثال ما مثال همان لشکری است که در محاصره قرار گرفته است. آیا در شرایط محاصره باید تلاش کنیم که حصر را بشکنیم یا تسلیم شویم؟ در دوران جنگ همه کشورها علیه ما بودند اما از آنجا که دل ما با خدا بود موفق بودیم و هنوز نیز در داخل دچار تحریم شده‌ایم و به اصطلاح خودتحریم هستیم. پس این بهانه است که بگوییم دشمنان ما را تحریم کرده‌اند و ما باید تسلیم بشویم.

وی افزود: ما در زمانی هستیم که می‌توانیم پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های پارس جنوبی و میعانات گازی خطوط انتقال و سدها را بسازیم نشان می‌دهد که اگر سازوکارهای درستی را انتخاب کنیم تحریم‌ها چندان اثری بر ما نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال به تولید بنزین خواهد رسید، اظهار کرد: این پالایشگاه حدود 360 هزار بشکه میعانات گازی و6 میلیون لیتر فرآورده پتروشیمی در روز تهیه می‌کند و قدرت تولید روزانه 30 تا 40 میلیون لیتر بنزین را داراست که اگر بر اساس اولویت‌هایمان عمل کنیم و با مجموعه وزارت نفت و دولت که تاکنون همکاری خوبی داشتند هماهنگ باشیم می‌توانیم تا پایان سال در این پالایشگاه به تولید بنزین بپردازیم.

وی با اشاره به طرح موضوع حقوق معوقه کارکنان مجموعه ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: ما در مجموعه قرارگاه خاتم و ستاره خلیج فارس حقوق معوقه‌ای نداشته‌ایم مگر در مجموعه پارس جنوبی که آن هم یک ماه بوده است. البته در دولت شاید تا چند ماه حقوق معوقه برای برخی مجموعه‌ها وجود داشته باشد اما در مجموعه خاتم‌الانبیاء چنین چیزی دیده نمی‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه با اتمام ساخت و سازهای پارس جنوبی حدود 215 میلیارد متر مکعب گاز در اختیار کشور قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم که تولید همزمان آب و برق را داشته باشیم و طرحی را برای شیرین کردن آب به نام «ناب» به دولت پیشنهاد داده‌ایم. وزیر نیرو نیز این موضوع را قبول کرده‌اند و در حال حاضر مشغول پیگیری این پروژه نیز هستیم که اگر دوستان دولت به میدان بیایند و با ما هماهنگ شوند آمادگی داریم این پروژه را عملی کنیم.

وی تأکید کرد: در دولت یازدهم طرح‌های زیادی را با مشارکت دولت یا کشور چین انجام داده‌ایم که از جمله دو طرح عظیم در زمینه احداث خطوط راه‌آهن اصفهان- قم- تهران بوده است و دیگری نیز مربوط به خط انتقال دوم شهر تبریز است که در زمینه این دو طرح مشکل حادی در اجرای پروژه‌ها نداشته‌ایم، هرچند که هنوز از دولت در زمینه‌های مختلفی طلب داریم.

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه اگر دولت بستری مورد وثوق و اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اظهار کرد: پول در دست مردم و در چرخش جامعه بالغ بر یک تریلیون می‌شود که اگر دولت بستری مورد وثوق و اعتماد جامعه ایجاد کند می‌توان با سرمایه‌گذاری مردم خیلی از مشکلات را حل کرد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد بانک‌ها و تمایل نداشتن آنها به سرمایه‌گذاری در زمینه سازندگی کشور، اظهار کرد: بانک‌ها واقعاً خوب عمل نمی‌کنند و بیشتر مشکلات ما از بانک‌ها است. اگر یک واحد تولیدی به مشکل بر می‌خورد این بانک‌ها هستند که مشکل‌سازند و به دنبال سودهای کلان می‌روند. ما به بانک‌ها گفته‌ایم که اگر می خواهید سود حلال به دست بیاورید بیایید و در پروژه‌ها شرکت کنید تا هم حرف مردم پشت سرتان نباشد و هم به آبادنی کشور کمک کنید اما این مذاکره تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

عبداللهی در پایان تأکید کرد: ما مخالف سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم اما نمی‌خواهیم جوانانمان زیرمجموعه خارجی‌ها قرار گیرند. این درست نیست که مردم برای اشتغال جوانانشان بجنگند و حتی حاضر باشند وقتی فرزندشان از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود برای کارگری به یک واحد تولیدی فرستاده شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!