0

مسئول سازمان بازرسی و وزیر نظارت چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 435 بازدید

سازمان بازرسی کل کشور و وزارت نظارت چین در حضور رؤسای جمهور دو کشور یادداشت تفاهمی درباره پیشگیری و مبارزه با فساد، تبادل تجربیات و اطلاعات در زمینه بازگرداندن مقامات فاسد و استرداد اموال نامشروع همکاری امضا کردند.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور: این یادداشت تفاهم که مقدمات آن در سال 1393 با سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جمهوری خلق چین و نیز  آذرماه سال جاری با سفر “آقای لیو جی‏آن چا‏او” قائم‌مقام وزارت نظارت چین به جمهوری اسلامی ایران فراهم شده بود؛ همزمان با سفر هیئت بلندپایه چینی به ریاست “آقای شی جین پینگ” رئیس جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران توسط قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و “آقای وانگ یی” وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به نمایندگی از وزارت نظارت این کشور در حضور روسای جمهور دو کشور به امضاء رسید. بنابراین گزارش این تفاهم‌نامه در 6 ماده با هدف ایجاد و تقویت فعالیت‌های مشترک آمبودزمانی(رسیدگی به شکایات مردمی از دستگاه‌های اداری) و ارتقاء ظرفیت طرفین در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد، تبادل تجارب و اطلاعات در زمینه بازگرداندن مقامات فاسد و استرداد اموال نامشروع مرتبط با موضوع یادداشت تفاهم به امضاء رسید.

با توجه به این‌که تکلیف اصلی و مأموریت سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین توسط دستگاه‌های اداری است و هم‌چنین نقش وزارت نظارت جمهوری خلق چین نیز نظارت بر حسن اجرا و ‌تقویت رویه صحیح اداری در سطوح ملی و منطقه‌ای است؛ دو نهاد نظارتی هدف از این یادداشت تفاهم را ایجاد چارچوب همکاری، تبادل تجارب و گسترش همکاری ثمربخش با بهره‌مندی از دستاوردهای علمی مرتبط با موضوع یادداشت تفاهم ذکر نمودند.

آنچه طرفین را به دست یافتن به اهداف مندرج در این چارچوب به همکاری نزدیک‌تر می‌سازد؛ تنظیم دیدارهای کاری، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور تبادل تجارب و تحقیقات علمی در‌موضوعات مختلف آمبودزمانی و نیز اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آمبودزمانی، با در نظر گرفتن صلاحیت‌ها و ‌اختیارات طرفین است که در بندهایی از مواد این یادداشت تفاهم درج شده است. ادارات امور بین‌الملل این دو نهاد؛ پیگیری و ارزیابی اجرای مفاد این یادداشت تفاهم را به عهده گرفتند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!