0

بیانیه مدیران شرکت های فناوری آمریکا قبل از رسیدگی به اتهام انحصارطلبی

دسته بندی ها : حقوق رقابت 9 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 429 بازدید
حقوق رقابت - سایبرلا

مدیران شرکت های بزرگ فناوری آمریکا که قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه استماع کنگره برای توضیح رفتارهای انحصارطلبانه خود حضور یابند بیانیه مشترکی صادر کردند.

قرار است در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام شرکت های گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون در زمینه انحصارطلبی تجاری و تلاش برای از میدان به درکردن رقبای ارائه دهنده خدمات مشابه رسیدگی شود.

مدیران عامل این چهار شرکت ساعاتی قبل بیانیه ای مشترک صادر کرده و با هدف تاثیرگذاری بر روند جلسه استماع به نفع خود تلاش کردند این مساله را توضیح دهند که به هیچ وجه رفتاری انحصارطلبانه در دنیای کسب و کار نداشته اند. برخی از این افراد مانند جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون برای اولین بار است که در جلسه استماع کنگره آمریکا حضور می یابند.

در این بیانیه هر چهار نفر بر نقش مثبت و سازنده خود و شرکت هایشان در اقتصاد آمریکا تاکید کرده و افزوده اند کسب و کارهایی که در سه دهه اخیر راه اندازی کرده اند برای کسب و کارهای متوسط و کوچک نیز درآمد آفرین بوده است. ارائه خدمات تبلیغاتی به شرکت های دیگر، درآمدزایی و کمک رسانی و راهنمایی شرکت های کوچک وسرمایه گذاری قابل توجه در فناوری های جدید یاری رسان دیگر شرکت ها و حوزه های علمی و پزشکی از جمله دیگر ادعاهایی است که در این نامه مطرح شده است.

تیم کوک در بخشی از این نامه افزوده که اکوسیستم اپ استور بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به اقتصاد آمریکا کمک کرده و این رقم در سطح جهان به نیم تریلیون دلار می رسد. رئیس فیس بوک هم مدعی شده این شبکه اجتماعی از طریق متصل کردن جهان کاری مفید انجام داده است. مدیران این شرکت ها در نامه مذکور طیف گسترده ای از رقبای خود را نام برده اند و گفته اند با وجود این همه رقیب نمی توان آنها را بازیگری انحصاری دانست.

منبع: فارس به نقل از انگجت

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!