0

دستگیری اعضاء باند حرفه ای قاچاق مکالمات تلفنى به اتهام ترمینیشن

دسته بندی ها : ترمینیشن - اورجینیشن 24 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 340 بازدید
ترمینیشن و اورجینیشن

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوى از شناسایى و دستگیرى باند حرفه‌ای در زمینه قاچاق مکالمات تلفنى (ترمینیشن) خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: به دنبال شکایت شرکت ارتباطات زیر ساخت مبنى بر فعالیت گسترده فرد یا افراد ناشناس در زمینه قاچاق مکالمات تلفنى رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با عنایت به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمى از افسران متخصص و مجرب مامور پیگیرى موضوع گردیده و با هماهنگىهاى مستمر قضایى و تعامل با کارشناسان اداره کل ارتباطات زیر ساخت، پس از ساعتها کار اطلاعاتى و عملیاتى و رهگیرىهاى اینترنتى و بهرهگیرى از شیوههاى نوین کشف جرم، على رغم پیچیدگى فعالیت مجرمین و عدم وجود سرنخهاى قابل پیگیرى موفق به شناسایى و دستگیر مجرمین گردیدند.

وی ادامه‌داد: در مجموع تعداد هشت نفر متهم در این زمینه دستگیر و ادله و تجهیزات الکترونیکى و مخابراتى و سیستمهاى رایانه‌اى متهمین کشف گردید که طى بررسىهاى اولیه  سیستمهاى رایانهاى و ادله دیجیتال به دست آمده از اعضاء باند شامل مودمهاى اینترنت، سرورهاى کانفیگ شده ترمینیشن، تعداد زیادى سیم کارت بدون هویت به همراه اسناد و قراردادهاى شرکت کشف گردید.

سرهنگ جهانشیرى گفت: طى بررسىهاى اولیه از سیستمهاى رایانهاى و ادله دیجیتال به دست آمده از اعضاء باند، اسناد مرتبط با قراردادهاى منعقد شده با شرکت‌هاى خارجى به ارزش تقریبى 500 هزار دلار کشف که علاوه بر آن مجموع قاچاق مکالمات تلفنى غیر مجاز شرکت منجر به ایراد ضرر به بیت‌المال به میلیاردها ریال بالغ مى‌گردد که با توجه به بررسى‌هاى اولیه کارشناسان متخصص شرکت ارتباطات زیر ساخت خسارت وارده به بیت‌المال بالغ بر 40 میلیارد ریال برآورد شده است و در این زمینه متهم اصلى و سردسته باند نیز شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهمین طى تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات غیر قابل انکار جمع آورى شده متفقا” به ورود غیرمجاز و استفاده از تجهیزات در جهت اهداف مجرمانه (قاچاق مکالمات) اعتراف کرده که با عنایت به اینکه مکالمات قاچاق بسترى مناسب براى ارتباط پنهان و غیرقابل رهگیرى گروهک هاى معاند و مخالف نظام محسوب مى‌گردد، تلاش و پیگیرى‌هاى خستگى‌ناپذیر کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا منجر به انهدام این باند حرفه اى ودستگیرى متهمین گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!