0

خسارت 8 میلیاردی قاچاق مکالمات بین‌المللی

دسته بندی ها : ترمینیشن - اورجینیشن 11 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 691 بازدید
قاچاق پهنای باند

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی  باندی که اقدام به سوء‌استفاده از پهنای باند بین‌الملل (قاچاق مکالمات تلفنی) می‌نمود خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سروان صاحبکاران اظهار کرد:  مکالمات بین‌الملل باید از طریق مراکز ارتباطی کشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، غیرمجاز  و قاچاق مکالمات تلفنی نامیده می‌شود.

وی افزود: افرادی که اقدام به قاچاق مکالمات تلفنی می‌کنند خسارت غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشورمان وارد می‌کند.

سروان صاحبکاران گفت: با توجه به شرح وظایف‌،  پلیس فتا مستند به ماده 752  قانون مجازات اسلامی  رصد، شناسایی و برخورد با  اینگونه جرایم  را در اولویت  کاری خود قرار داده است که در این راستا پس از وصول خبری‌ در این خصوص  موضوع  با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه کارشناسان‌ این پلیس موفق به شناسایی اعضای اصلی باند قاچاق مکالمات غیرقانونی در استان گلستان شده‌ که با هماهنگی مقام قضایی و حضور کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و استان، محل فعالیت این مجرمین واقع در یکی از  مناطق شهر گرگان شناسایی و طی یک عملیات ‌غافلگیرانه  پلیسی متهمین نیمه شب در حال انجام اعمال مجرمانه دستگیر گردیدند که  تجهیزات‌ مورد استفاده آنان جمع‌آوری و جهت بررسی‌های فنی و تخصصی به پلیس فتا‌ ارجاع گردیده و 4 متهم که 3 نفر از آنان از تهران به گرگان عزیمت نموده بودند‌ به مرجع قضایی معرفی و متهمین اصلی روانه زندان گردیدند.

سروان صاحبکاران اظهار کرد: با اخذ نیابت قضایی کارشناسان به یکی از استان‌های همجوار ‌اعزام و  تجهیزات نصب شده در آن مکان‌ها نیز ضبط و جهت بررسی‌های فنی به این پلیس ارسال گردید.

وی افزود: کارشناسان در برآورد اولیه  میزان خسارت ‌وارده به شرکت ارتباطات زیرساخت در این پرونده (در استان گلستان‌)  را بالغ بر  هشت میلیارد ریال برآورد نموده‌اند که به صورت قاچاق مکالمات ‌لمللی صورت گرفته است و برآورد میزان خسارت کلی اعضای این باند در سایر استان‌ها در حال بررسی می‌باشد.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: این‌گونه اعمال علاوه بر به خطر انداختن امنیت شبکه‌های مخابراتی، برای هموطنانی‌که از این امکانات غیرمجاز بهره می‌برند خطرات امنیتی نیز در پی خواهد داشت و تمامی تماس‌های آن‌ها از طریق افراد دیگری پیگیری و حتی شنود خواهد شد. لذا شهروندان گرامی توجه داشته باشند که برای ارتباطات خود حتماً از امکانات سایت‌ها و شرکت‌های مجاز و معرفی شده از طریق شرکت مخابرات ایران استفاده نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!