0

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات منصوب شد

دسته بندی ها : فناوری ارتباطات 10 خرداد 1402 کارشناس سایبرلا 172 بازدید
حکم انتصاب, تودیع و معرفه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری طی حکمی، «دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات» را منصوب کرد.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت‌های بومی یکی از ماموریت‌های ویژه‌ای است که روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی به سید محمد کرباسی به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات محول کرده است.

در این حکم خطاب به کرباسی آمده است: نظر به مراتب شایستگی، تخصص و تجارب و به پیشنهاد رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات منصوب می‌کنم.

بر اساس این حکم کرباسی ماموریت یافته است تا برای «رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده‌نگاری فناوری با هدف تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری» اقدام کند.

«توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های آینده کشور با استفاده حداکثری از همه ظرفیت داخلی زیست‌بوم نوآوری و با توجه به ظرفیت همکاری‌های فناورانه بین‌المللی»، «حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با شناسایی و شبکه‌سازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی»، «ساخت و تامین تجهیزات و مواد برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبودها و حمایت از برنامه‌های شتاب‌دهی مراکز نوآوری تخصصی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه مورد نیاز توسعه فناوری در کشور» دیگر ماموریت‌های کرباسی در سکانداری ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات است.

طبق این حکم «برگزاری رویدادها و اجرای فعالیت‌های ترویجی موثر با هدف شبکه‌سازی میان بازیگران مختلف این حوزه و ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاستگذار به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب برای توسعه فناوری در کشور» و «ارتقای ظرفیت‌های انسانی لازم و بهره‌گیری صحیح از نخبگان علمی و سرآمدان فناوری برای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار» نیز باید محقق شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات موظف است برای «بازارسازی محصولات و دستاوردهای فناورانه اولویت‌دار با توجه به ضرورت‌ها در مراحل مختلف توسعه فناوری» و «جذب مشارکت حداکثری در اجرای برنامه‌های ملی و چند حوزه‌ای با همکاری سایر ستادهای توسعه فناوری» اهتمام جدی داشته باشد.

محمد کرباسی دکترای مهندسی برق (مخابرات سیستم) دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی و استادیار دانشکده مهندسی برق این دانشگاه بوده و تجربه بیش از ۱۵ سال فعالیت علمی، تحقیقاتی و مدیریت پروژه‌های صنعتی در حوزه مخابرات و پردازش سیگنال را دارد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!