0

دیوان عدالت حکم به رفع موقت توقیف پرداخت یاری پی داد

دسته بندی ها : پرداخت الکترونیک, دیوان عدالت اداری 23 فروردین 1402 کارشناس سایبرلا 115 بازدید
دیوان عدالت اداری قوه قضاییه

درگاه پرداخت پی که به دستور بانک مرکزی مسدود شده بود،‌ با حکم دیوان عدالت اداری به صورت موقت رفع توقیف شد. بر اساس دستور دیوان عدالت اداری بانک مرکزی و شاپرک باید موافقت نامه پرداخت پی را تمدید کرده و اجازه ادامه فعالیت و رفع مسدودی درگاه های پرداخت این پرداخت یاری را صادر کنند.

در پی شکایت شرکت تجارت الکترونیک وب پویای البرز با برند Pay.ir از بانک مرکزی در خصوص اقدامات شرکت شاپرک، دستور موقت رفع توقیف درگاه های پرداخت مورد استفاده پذیرندگان اینترنتی این شرکت توسط شعبه سوم دیوان عدالت اداری صادر شد.

حکم ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ دیوان عدالت اداری با پذیرش مستندات پرداخت پی، تصمیم بانک مرکزی را دال بر ورود خسارت به این پرداخت یار دانسته و حکم به توقف موقت تصمیم بانک مرکزی درباره این پرداخت‌یار داده است. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، بانک مرکزی و شاپرک باید موافقت نامه پرداخت پی را تمدید کرده و اجازه ادامه فعالیت و رفع مسدودی درگاه های پرداخت این پرداخت‌یاری را صادر کنند.

همچنین شاپرک اقدام به انسداد کد ملی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تجارت الکترونیک وب پویای البرز کرده و در پی این تصمیم خدمات پرداخت الکترونیک و دستگاه های کارت‌خوان اعضای هیئت مدیره این شرکت مسدود شده است.

منبع: راه پرداخت

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!