0

تعریف کیف‌ پول الکترونیکی روی سیم کارت توسط شرکت خدمات انفورماتیک

شرکت خدمات انفورماتیک - سایبرلا

شرکت خدمات انفورماتیک پروژه تعریف کیف پول الکترونیکی روی سیم کارت را تا پایان مرداد ماه نهایی خواهد کرد، طبق این طرح قرار است کارت های بانکی افراد روی سیم‌کارتشان تعریف شود و امکان پرداخت وجه از طریق سیم کارت تعریف شود.

این پروژه جزو پروژه‌های رقابتی شرکت خدمات انفورماتیک به شمار می‌آید و این سرویس را در اختیار بانک‌های طرف قرار داد با این شرکت یا متقاضیان این سرویس قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در توضیح این طرح گفت: «پیش‌بینی شده است با اجرایی شدن این طرح امکان تعریف کارت های بانکی روی سیم‌کارت فراهم شود تا تراکنش بانکی از طریق آن انجام شود.»

سیدابوطالب نجفی افزود: «یکی از ویژگی‌های اصلی این سرویس امکان استفاده از رمز اول کارت برای انجام تراکنش‌های بانکی است. چرا که استفاده از رمز دوم کارت با توجه به پیاده‌سازی رمز پویا فرایند اجرایی کار را طولانی خواهد کرد از همین رو این سرویس به گونه‌ای طراحی شده است تا کاربران هنگام استفاده از آن از رمز اول خود استفاده کنند.»

سیدابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک خبر از امکان تعریف کارت‌های بانکی روی سیم‌کارت تا ۲ ماه آینده داد.

او با اشاره به اینکه این طرح جزو طرح‌های رقابتی این شرکت است گفت: «برای اجرایی کردن و نهایی کردن آن نیازمند مصوبات نهایی پرداختبان هستیم که باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود.» او اضافه کرد که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این سرویس تا پایان مرداد ماه نهایی خواهد شد و احتمالا قابلیت ارائه به مشتریان را خواهد داشت.

استفاده از سیم‌کارت به‌جای کیف‌پول مدت‌هاست که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد اما تاکنون امکان پیاده‌سازی آن فراهم نشده است. شرکت خدمات انفورماتیک پیشتر دو تفاهم‌نامه با همراه اول برای ارائه سرویس‌های بانکی بر بستر سیم‌کارت امضا کرده بود. این تفاهم‌نامه‌ها که در سال‌های ۹۳ و ۹۵ امضا شده است شکل اجرایی به خود نگرفته‌اند. ارائه «سرویس کیف پول الکترونیکی همراه روی سیم‌کارت» یکی از بندهای توافق میان شرکت خدمات انفورماتیک و همراه اول در سال ۹۵ بود، در آن زمان ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اعلام کرد که «همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک فقط ملزم به آماده‌سازی بستر هستند و از ارائه خدمت منع شده‌اند» اما در نهایت این طرح به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم برای ارائه خدمات شکل اجرایی و نهایی به خود نگرفت.

در صورت اجرای این طرح از سوی شرکت خدمات انفورماتیک این اولین باری است که امکان استفاده از کارت بانکی از طریق سیم‌کارت فراهم خواهد شد.

همچنین از دیگر پروژه‌هایی که نجفی اعلام کرد طی ماه‌های آینده به نتیجه خواهد رسید، سامانه پل یا پرداخت لحظه‌ای است. با استفاده از این سامانه برای انتقال وجه لحظه‌ای به‌جای استفاده از شماره کارت می‌توان از شماره حساب بهره برد.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!