0

حفاظت از اطلاعات نکته مغفول مانده در فضای مجازی است

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 11 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 430 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای اهمیت حفظ اطلاعات شخصی و سازمانی در فضای بیکران مجازی گفت: اطلاعات در فضای‌ مجازی اصلی‌ترین موضوع مطرح و کاربردی می‌باشد. عملاً فضای‌مجازی بدون اطلاعات کاربران معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند این در حالیست که متاسفانه گاهی شاهد انتشار اطلاعات خصوصی کاربران فضای مجازی اعم از عکس، فیلم، اطلاعات‌ بانکی و … در فضای وب و یا برخی شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب می‌باشیم که این امر عموماً به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی از سوی کاربران رخ می‌دهد.

به گزارش پلیس فتا،سرهنگ حسین صادقی در راستای حفظ اطلاعات کاربران در فضای وب اظهار کرد: با گسترش فناوری‌های نوین امروزه امورات مهم کاربران اعم از خریدهای اینترنتی، انتقال وجه، انتقال اطلاعات، اشتراک گذاری تصاویر خصوصی و … از این بستر صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی در کنار قابلیت‌های فراوان خود تهدید و چالش‌های زیادی نیز برای کاربران به دنبال دارد یکی از مهمترین چالش‌ها حفاظت از اطلاعات و داده‌ها در فضای مجازی می‌باشد که همواره دغدغه کاربران، شرکت‌های امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات بوده و می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: حملات سایبری از سوی هکرها در کشورهای مختلف رو به افزایش می‌باشد و گاهی این حملات آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را به یک شرکت و یا کاربر وارد می‌نماید.  هک شدن حساب‌های شخصی، انتشار اطلاعات مهم و خانوادگی و … اخباری است که منتشر می‌گردد و این امر اهمیت امنیت اطلاعات در سازمان‌های دولتی، خصوصی و کاربران شخصی را می‌رساند شاید بتوان گفت امنیت سایبری با میزان اطلاعات کاربران گره خورده و ارتباط مستقیم دارد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطر نشان کرد: مجرمین سایبری با بهره‌گیری از هر فرصت و ابزاری برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند. بدافزارها و باج افزارها، نمونه‌هایی از ابزارهای مجرمین سایبری بوده که براساس اهداف و کد‌های نوشته شده به تجهیزات رایانه‌ای کاربر دسترسی پیدا می‌نمایند در این راستا همواره باید کاربران نکات امنیتی را مدنظر قرار دهند از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنند؛ از سیستم عامل‌های بروز استفاده کنند؛ رمزگذاری اطلاعات را انجام دهند؛ از آنتی ویروس‌های معتبر و بروز بهره بگیرند؛ از متخصصین امنیت و شبکه در سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی استفاده گردد؛ از نصب برنامه و یا اپلیکشن‌های آلوده جداً بپرهیزید.

سرهنگ صادقی در پایان افزود: حفظ اطلاعات و دیتا در فضای مجازی همواره به عنوان یک اصل مطرح می‌گردد که نادیده گرفتن آن منتج به سرقت اطلاعات و شکل گیری پرونده قضایی می‌گردد لذا کاربران فضای مجازی همواره اصول امنیتی حفظ اطلاعات در فضای مجازی را مدنظر قرار دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!