0

جمع اعتبارات بودجه سال 95 مبلغ 267 هزار میلیارد تومان است/ نفت ۴۰ دلاری

دسته بندی ها : فضای مجازی 27 دی 1394 مدیر سایبرلا 439 بازدید

سخنگوی کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش ارائه لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه که رئیس جمهور فردا اعلام می‌کند کل اعتبارات هزینه کشور در سال آینده 197 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فارس : غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه دولت روز یکشنبه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه می‌دهد، جزئیات گزارش رئیس جمهور در خصوص لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 را مورد تشریح قرار داد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: جمع اعتبارات عمومی بودجه سال 95 مبلغ 267 هزار میلیارد تومان است. همچنین میزان محاسبه دلار، برای هر بشکه نفت 40 دلار محاسبه شده است.

کاتب افزود: پیش‌بینی شده است میزان صادرات نفت دو میلیون و 250 هزار بشکه باشد. همچنین در این لایحه (بودجه 1395) نرخ محاسبه ارز در لایحه 2 هزار و 997 تومان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنان در این گزارش که فردا یکشنبه از سوی رئیس جمهور ارائه می‌شود 12 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین کل اعتبارات هزینه کشور 197 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که به نسبت مصوب سال 94 به میزان 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

کاتب ادامه داد: در گزارش لایحه برنامه و بودجه سال 95 اعتبارات عمرانی 60 هزار میلیارد پیش بینی شده که این مقدار، میزان 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی طبق این گزارش، درآمد مالیات پیش‌بینی شده در سال  1395 را 101 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که به نسبت مصوب سال 1394 میزان 14 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح گزارش برنامه ششم توسعه که قرار است فردا یکشنبه از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقویم شود،‌گفت: پیش‌بینی برنامه ششم توسعه در خصوص رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته شده است همچنین برای سال 1395 در این برنامه توسعه رشد اقتصادی 5 درصد پیش‌بینی شده است.

کاتب در ادامه پیش‌بینی نرخ تورم برای سال 95  را میزان 11.3 درصد و برای پایان برنامه ششم توسعه نرخ تورم را 8.9 درصد در این لایحه عنوان کرد.

وی در خاتمه اضافه کرد: نرخ بیکاری که اکنون به میزان 12.8 درصد است پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه در سال 95 به 9 درصد کاهش پیدا کند. این کلیات این برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1395 که قرار است روز آینده آقای روحانی به مجلس تقدیم کرده و گزارشی ارائه دهد.

 
 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!