0

تهدید در پی دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شبکه اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 410 بازدید

فرمانده انتظامی شهرستان‌ آمل گفت: فردی که با دسترسی غیر مجاز به حساب‌کاربری پیام‌رسان موبایلی خانواده‌ای و تغییر رمز ورود آن، از دسترسی آنها به این صفحه جلوگیری و برای این خانواده ایجاد مزاحمت کرده‌ بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان‌ آمل شناسایی و دستگیرشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ نعمت ا… آزادی در تشریح این خبر اعلام‌کرد: در پی شکایت زن و شوهری ساکن این شهرستان، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا، کتباً عنوان داشتند که شخصی ناشناس با دسترسی‌ غیرمجاز به حساب‌کاربری یکی از شبکه‌های اجتماعی ما و دخترمان، از دسترسی ما به این صفحات ممانعت نموده و برای خانواده ما ایجاد مزاحمت کرده‌است، لذا تقاضای رسیدگی موضوع را داریم.

وی افزود: حسب‌ دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان آمل قرارگرفت و در راستای بررسی‌های صورت‌ گرفته و رصد فعالیت صفحات مورد ادعای شکّات، متهم به هویت معلوم شناسایی‌گشت.

این مقام‌ ارشد انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان آمل در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهم را به این پلیس احضار و متهم در اظهارات خود ضمن اقرار به بزه‌ انتسابی عنوان‌ داشت که با دختر شاکی به مدت دو سال دوست‌ بوده و با خانواده او نیز رفت‌و‌ آمد داشتم، از این رو او رمز عبور شبکه اجتماعی خودش را در اختیار من قرارداد. در ادامه به‌ علت مشکلی که بینمان پیش آمده‌ بود با یکدیگر درگیر شدیم و با توجه به شناختی که از خانواده‌اش داشتم، رمز ورود شبکه اجتماعی پدر و مادرش را نیز حدس‌ زدم و جهت انتقام‌ گرفتن از او، به صفحات‌ کاربری خانواده‌اش دسترسی پیدا کردم و آنها را تهدید به انتشار تصاویری که از دخترشان داشتم نمودم.

سرهنگ آزادی ضمن بیان اینکه همواره مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود باشید، گفت: همواره برای حساب‌های‌ کاربری شبکه‌های‌ اجتماعی خود از رمزهای‌ عبور قوی و غیر قابل پیش ‌بینی استفاده‌ نموده و در قسمت‌ تنظیمات حریم‌ خصوصی، امنیت شبکه‌های‌ اجتماعی خود را بالا برده تا از دسترسی افراد غیر به اطلاعات و تصاویر‌ شخصی خویش جلوگیری نماییم.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در پایان گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل‌قانونی روانه دادسرا گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!