به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی در جلسه ‌دوره‌ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور تأکید کرد: بانک‌ها باید تمهیدات لازم به‌‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازارها را با جدیت در به‌کارگیری قوانین مبارزه با پولشویی پیاده‌سازی کنند.

همتی گفت: ارتقای سطح مبارزه با پولشویی در سطح استان‌ها و همچنین افزایش اختیارات و ایجاد دسترسی‌های کافی به سامانه‌های مربوطه از سوی حوزه‌های مبارزه با پولشویی بانک‌ها ضروری است.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره سایت‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی عنوان کرد: در زمان حاضر مباحثی درباره درگاه‌های اجاره‌ای مرتبط با سایت‌های قمار و شرط‌بندی مطرح می‌شود؛ لذا بانکها باید حداکثر تلاش خود را برای مبارزه با این درگاه‌ها و نظارت بر این تراکنش‌ها انجام دهند.

وی با اشاره به گزارش‌های دریافتی از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مبنی بر اینکه سودجویان با پرداخت مقادیری اندک و اجاره کارت و حساب بانکی افراد، تراکنش‌های چندمیلیاردی با مقاصد و اهداف قمار انجام می‌دهند، تأکید کرد: از این رو ضروری است که بانکها جدیت لازم را داشته باشند و مردم نیز به عواقب اجاره دادن حساب‌هایشان توجه کنند.