0

بعید است ترامپ یک جانبه زیر کل قرارداد «برجام» بزند

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 6 آذر 1395 مدیر سایبرلا 482 بازدید

سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت: ترامپ از موضوع برجام در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور به عنوان یک حربه علیه اوباما استفاده کرد و بعید می دانم که ترامپ یکجانبه زیر آن بزند.

به گزارش مهر، حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه، در گفتگو با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو، با بیان اینکه اظهارات ترامپ در مورد برجام در زمان تبلیغات مطرح شده است، ادامه داد: او در مورد برجام موضع گیری های متناقضی داشته است  همانطور که در مورد مسائل داخلی آمریکا نیز متناقض صحبت کرده و در مواردی صحبت های خود را عوض کرده است، در مورد برجام نیز دلیلی ندارد که مواضعش عوض نشود.

این دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه اولویت اول ترامپ مسائل داخلی این کشوراز جمله مسائلی چون تولید، اشتغال، بهداشت و غیره است، ادامه داد: او در مرحله دوم به موضوع سیاست خارجی خواهد پرداخت. برخی در داخل ایران فکر می کنند همین که ترامپ وارد کاخ سفید شود می گوید کاغذ برجام را بدهید تا ببینم چیست. در حالی که به نظر من این تصور درست نیست.

وی با بیان اینکه ترامپ در زمان تبلیغات از برجام به عنوان یک حربه علیه اوباما استفاده کرد، در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: به نظر می رسد کاری که ترامپ در مورد برجام می کند در این راستاست که سخت گیری ها و نظارت ها بر روی این قرارداد را بیشتر کند و در حوزه های دیگر اقدام به اشکال تراشی علیه ایران کند.

آصفی با بیان اینکه احتمال این را نمی دهم که آمریکا بخواهد یک جانبه زیر همه چیز در مورد این قرار داد بزند و باید مقداری صبر کرد تا تیم سیاست خارجی وی مشخص شود، خاطر نشان کرد: تا دو ماه دیگر باید صبر کنیم تا ببینیم لابی هایی مختلفی که انجام می شود به چه نتیجه ای می رسد و خروجی مشورت ها به ترامپ چه خواهد بود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در بخش دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه ما با سخت تر از ترامپ نیز کار کرده ایم و در این ارتباط تجربه داریم و در این مورد جای نگرانی نیست، گفت: آنها می دانند که نمی توانند با زبان زور و از موضع بالا با ایران صحبت کنند.

وی با بیان اینکه ترامپ از موضوع برجام در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور به عنوان یک حربه علیه اوباما استفاده کرد، اظهار کرد: بعید می دانم که ترامپ بعد از حضور در کاخ سفید بخواهد یک جانبه زیر کل این قرار داد بزند.

آصفی با بیان اینکه آمریکایی ها به لحاظ عرفی و قانونی نمی توانند این قرارداد را نقض کنند، ادامه داد: البته بارها دیده ایم که آنها قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت علیه اسرائیل را نقض کرده و زیر پا گذاشته اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!