0

اعتماد بی‌جا به متصدی کافی نت، عامل برداشت 10میلیون ریالی شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 آبان 1396 مدیر سایبرلا 420 بازدید
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد هشدارهای سایبری مربوط به حوزه اقتصادی مخصوصاً برداشت غیرمجاز به صورت شارژ تلفن همراه می‌باشد، گفت: متاسفانه هنوز شاهد تشکیل پرونده‌های اقتصادی از این نوع جرایم در پلیس فتا هستیم.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌حاج علی صالحی‌ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در همین راستا مجرمی اینترنتی را با بیش از 10میلیون ریال برداشت غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: پس از ورود پرونده‌ای با موضوع برداشت غیر مجاز به پلیس فتا کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند که در ابتدا شاکیه عنوان داشت حدودا چند روز پیش جهت انجام ثبت نام اینترنتی به کافی نتی واقع در شهرجدید پرند مراجعه کردم و اطلاعات کارت بانکی‌ام را جهت انجام تراکنش به متصدی کافی نت دادم لیکن چند روز بعد پس از اخذ موجودی از حسابم متوجه شدم مجموعا حدود  10 میلیون ریال برداشت شده است.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه این برداشت غیر مجاز به صورت خرید شارژ در چندین فقره بوده است، ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با بکارگیری اقدامات فنی‌، متهم را در شهر جدیدپرند شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم دستگیر شده به عنوان مباشر در کافی نت مشغول به کار بوده است که در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، لب به اعتراف گشود که هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی شاکیه جهت انجام تراکنش اینترنتی، از اعتماد وی سوء استفاده کرده و شماره کارت، رمزدوم، تاریخ انقضاء و cvv2کارت وی را به خاطر سپرده و در فرصتی مناسب طی چندین مرحله از حساب وی تحت عنوان خرید شارژ تلفن همراه به صورت اینترنتی برداشت نمودم.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد، به کاربران هشدار داد: هرگز اطلاعات کارت بانکی خود را از جمله رمز دوم را به افراد غریبه و حتی دوستان و آشنایان نداده و به آنان  اعتماد نکنید‌.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!