0

انعقاد اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 537 بازدید

اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع با حضور استاندار هرمزگان و معاون سازمان محیط زیست مبادله شد.

خبرآنلاین: جاسم جادری در مراسم مبادله اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنعت امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع را یک موفقیت برای مدیریت کشور و محیط زیست دانست و عنوان کرد: امیدواریم تمامی صنایع استان هرمزگان به این کار کمک کنند و با توجه به نگرانی هایی که به دلیل کمبود آب در استان داریم این قرارداد گام موثری در جهت کاهش این دغدغه است.

وی ادامه داد: بنده از این سرمایه گذاری و تصفیه پساب فاضلاب و استفاده از آن در صنایع و فضای سبز محکم دفاع می کنم، چون وضعیت نگران کننده ای در تامین آب استان هرمزگان داشته ایم و استفاده از پساب فاضلاب کمک بسیاری به کاهش این نگرانی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای اولین بار طرح بهره برداری از پساب فاضلاب در کشور در هرمزگان آغاز شده است، تصریح کرد: پساب فاضلاب در هرمزگان به راحتی از بین می رفت و هم اکنون با سرمایه گذاری که انجام شده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و همچنین تامین آب صنایع غرب بندرعباس استفاده می شود.

جادری با اشاره به تکنولوژی های نوین تولید و شیرین سازی آب، اظهار داشت: یکی از این تکنولوژی ها تولید آب از رطوبت هواست که می توان از آن در استان استفاده کرد و استفاده از سیستم چرخابی نیز دیگر تکنولوژی در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه مناسبی برای تامین آب در هرمزگان داشته باشیم، بیان داشت: آب شیرین کن ها نباید تنها در یک منطقه در خلیج فارس متمرکز شوند بلکه از دیگر مناطق همچون دریای عمان هم باید برای احداث آب شیرین کن استفاده کرد تا مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به کمبود آب شرب در هرمزگان، صنایع استان باید به فکر تامین آب مورد نیاز خود از طریق استفاده از پساب و یا احداث آب شیرین کن باشند.

مجید مدیرعامل شرکت ژرف کار جم ایران عامری در این خصوص با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از پساب فاضلاب در صنعت استفاده می شود، عنوان کرد: پروژه تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس با استفاده از آخرین دستاوردها و تکنولوژی روز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در این طرح تصفیه خانه فعلی پساب بندرعباس به روز و ارتقا خواهد یافت و کیفیت پساب نیز سطح بندی می شود که صنایع و همچنین شهرداری برای آبیاری فضای سبز می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ژرف کار جم ایران افزود: در این پروژه با کمک شرکت و مشاوران آلمانی طرح مشابه تصفیه خانه فاضلاب شهر مونیخ آلمان در بندرعباس اجرایی می شود و در فاز اول برای تصفیه 55 هزار متر مکعب پساب فاضلاب برنامه ریزی شده است.

عامری تصریح کرد: استفاده از پساب نیاز صنایع را رفع و همچنین از احداث آب شیرین کن های بیشتر جلوگیری می کند و در اولین قرارداد منعقد شده قرار است پساب تصفیه شده را به شرکت نفت بندرعباس و فولاد صبا در غرب بندرعباس تحویل دهیم و امیدواریم دیگر صنایع نیز از این پروژه حمایت و استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما استفاده از پساب برای صنایع موجود در بندرعباس و همچنین استفاده از آن برای فضای سبز این شهر است.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص این طرح به خبرنگاران گفت: قانون بودجه اجازه واگذاری پساب فاضلاب را به بخش خصوصی صادر کرده بود و بر این اساس پس از طی مراحل قانونی پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به مدت 30 سال به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت ژرف کار جم به عنوان مجری این پروژه دو قرارداد تحویل پساب به صنایع غرب بندرعباس را منعقد کرد که این قرارداد از مهمترین سرمایه گذاری ها و نمونه استفاده از پساب در کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: با اجرایی شدن این قرارداد به احتمال فراوان در شش ماه نخست سال آینده ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا متوقف و از آن در صنایع استفاده می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!