0

سازمان حمایت از مصرف کنندگان منحل می شود!

دسته بندی ها : حقوق مصرف کننده 17 آذر 1394 مدیر سایبرلا 406 بازدید

دولت قصد دارد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را منحل کند. به گزارش الف، بنابر تصمیم دولت، این سازمان منحل و وظایف آن به اتحادیه ها و اصناف منتقل خواهد شد. بخش باقی مانده وظایف سازمان مذکور در حوزه حسابرسی را نیز سازمان حسابرسی بر عهده خواهد گرفت.

سابقه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به قبل از انقلاب و سال ۱۳۵۴ بر میگردد که دولت وقت با هدف جلوگیری از تورم، مرکز بررسی قیمت ها را تشکیل داد که صندوق حمایت از مصرف کنندگان نیز به دنبال این تصمیم شکل گرفت. پس از انقلاب و در سال ۱۳۵۸ مرکز بررسی قیمتها و صندوق حمایت مصرف کنندگان ادغام شد و سنگ بنای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گذاشته شد.

در سال های اخیر انتقاداتی نسبت به شیوه کنترلی دولت در بازار از طریق این سازمان مطرح شده بود. این تصمیم باید به تصویب مجلس برسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!