0

خواستگار رد شده عامل هتک حیثیت در اینترنت بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 22 آذر 1396 مدیر سایبرلا 331 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان از دستگیری فردی که با انگیزه انتقام‌جویی اقدام به هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و  تهدید شهروند سنندجی در فضای مجازی می‌نمود، خبر داد و گفت: متاسفانه برخی کاربران به اشتباه در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی مرتکب اعمالی می‌گردند که نه تنها برای دیگران دردسر درست می‌کند، بلکه برای خود آنها نیز تبعات قضایی دارد و باید در محاکم قضایی حاضر شده و پاسخگو باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: عواقب دوستی‌های اینترنتی و آسیب‌های انتشار اطلاعات محرمانه و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار زیاد است.

وی از تازه‌ترین جرمی که با این موضوع در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده، خبر داد و افزود: پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی ‌و انقلاب شهرستان سنندج به دادخواهی خانمی اهل و ساکن سنندج به این پلیس ارجاع، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از شاکیه اظهار داشت، شخصی  ناشناس اقدام به ساخت اکانتی در شبکه اجتماعی نموده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی من را در معرض دید عموم قرار داده است و سپس اقدام به ارتباط با بستگان و آشنایان من نموده و با نسبت دادن حرف‌ها و اعمال غیر واقع به من‌، موجبات به مخاطره افتادن آبروی من شده است .

سرهنگ شاکری گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌، شگردهای پلیسی  گرداننده اکانت شناسایی  گردید و پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی‌ متهم به پلیس فتا احضار ‌و  پیرامون پرونده از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات پرونده، به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت، قرار بود با هم ازدواج کنیم ولی به دلیل اختلاف به وجود آمده شاکیه از ازدواج با من منصرف شد و من به انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار عکس شاکیه در فضای مجازی نمودم . 

رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان دوستیهای اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و از کاربران خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند‌ و هیچگونه عکس و اطلاعات خصوصی در این شبکه‌های به اشتراک نگذاشته و یا برای دیگران ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در توصیه به خانواده‌ها گفت: نظارت بیشتری بر فعالیت سایبری فرزندان خود داشته باشید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!