0

انتقام‌گیری از همسر سابق در شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 290 بازدید

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: فردی که به دلیل داشتن مشکلات خانوادگی عکس و مطالب غیر اخلاقی بر علیه یکی از بستگانش در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شناسایی شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ گفت: پس از ورود پرونده‌ای با موضوع هتک حیثیت در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند که در ابتدا شاکیه اظهار داشت؛ شخصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد اکانت جعلی و بارگذاری مطالب کذب و غیر اخلاقی با تصاویر من در آن صفحه مجازی کرده است و عکس من را از طریق اکانت مشخصی برای دوستان و آشنایان ارسال کرده که سبب هتک حیثیت و به مخاطره افتادن آبروی بنده شده است. لذا از کسی که این کار را انجام داده شاکی و تقاضایی رسیدگی دارم.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌ و اقدامات پلیسی مشخص شد گردانندگان‌ اکانت‌ها فقط یک نفر می‌باشد. متهم به صورت تلفنی به پلیس فتا احضار و گوشی هوشمند نامبرده  مورد بررسی قرار گرفت و در بررسی به عمل آمده توسط اداره فنی و بررسی ادله دیجیتال جرم‌، مستندات مرتبط با پرونده از گوشی متهم استخراج و در ادامه پیرامون پرونده از متهم تحقیق به عمل آمد.

سرهنگ صالحی ادامه داد: ‌متهم در ابتدا منکر قضیه شد اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات ادله دیجیتال جرم به بزه انتسابی معترف و اظهارداشت، قبول دارم که گرداننده صفحات شبکه‌های اجتماعی موضوع پرونده می‌باشم و شاکیه نیز در گذشته همسر متهم بوده که مدت یک سال است اختلافاتی بین آنان در جریان می‌باشد و به همین علت و به انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب شخصی اقدام به راه‌اندازی اکانت مورد نظر کرده و مطالب کذبی را در آن صفحه مجازی به شاکیه انتساب دادم‌. در نهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده تکمیل و در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی قرار قانونی صادر گردید‌.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: با ورود تکنولوژی‌های نو در زندگی مردم و نفوذ به حریم خصوصی افراد و از طرفی متاسفانه عدم فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش و آگاه سازی عامه مردم نسبت به این فضا و آسیب‌ها و تهدیدات پیش رو‌، هر روز ما شاهد وقوع جرایم در این بستر هستیم و می‌طلبد که مردم با هوشیاری و آگاهی بیشتری تصاویر و اطلاعات خصوصی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!