0

امضای 10 قرارداد جدید پتروشیمی در عسلویه

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 26 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 490 بازدید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به امضای 10 قرارداد توسعه بخش پائین دستی صنایع پتروشیمی در عسلویه، از افتتاح 6 فاز پارس جنوبی، طرح تولید از لایه نفتی پارس جنوبی و 4 طرح پتروشیمی توسط رئیس جمهور خبر داد.

‌به گزارش انرژی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم در وزارت نفت برخی فازهای پارس جنوبی اولویت بندی شدند و کمتر از چهار سال این فاز ها با شتاب چشمگیری به نتیجه رسیده اند اظهارداشت: فازهای 17، 18، 19 (‌  معادل 2 فاز استاندارد) ، 20 و 21 فاز هایی هستند که  اکنون تکمیل شده و به دست رئیس جمهور به همراه چند طرح بزرگ پتروشیمی و طرح برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات مهم و موثر وزارت نفت، افزود: در چهار سال دولت یازدهم، معادل بیش از 11 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید./*گروه میثاق*/

این مقام مسئول با اشاره به این که همزمان با حضور رئیس جمهور کشور در پارس جنوبی چهار طرح دیگر در فازهای مجتمع های پتروشیمی کاویان دو، مروارید، انتخاب و تخت جمشید در منطقه پارس جنوبی که بدست فعالان بخش خصوصی احداث شده افتتاح خواهند شد، تصریح کرد:‌ با راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی سالانه دو میلیون تن به تولید و دو میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات کشور در بخش پتروشیمی افزوده می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به این که هفته آینده افتتاح بزرگ و تاریخی را در عسلویه به ارزش 20 میلیارد دلار که این میزان بیش از یک پنجم کل سرمایه گذاری صورت گرفته در میدان مشترک پارس جنوبی به شمار می آید خواهیم داشت، تاکید کرد: همزمان با افتتاح 6 فاز گازی پالایشگاهی در پارس جنوبی چندین مجتمع های پتروشیمی و طرح برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی نیز به بهره برداری خواهد رسید و امسال با تلاش و همکاری مهندسین داخلی و فعالیت های شبانه روزی متخصصین با قطر در برداشت و تولید از پارس جنوبی برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که راه اندازی پروژه های عظیم در پارس جنوبی دستاورد و موفقی بزرگ و ملی است، اظهار کرد: تحقق این تدابیر با برنامه ریزی بلندمدت و  به دست بیش از 61 هزار ایرانی که در منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس فعال اند اجرا شده است ./*گروه میثاق*/

یوسفی به برابری تولید گاز ایران از پارس جنوبی با قطر اشاره کرد و یادآور شد: در سه سال گذشته تولید گاز در پارس جنوبی بیش از دوبرابر و صادرات محصولات مایع و جامد نفتی و پتروشیمیایی آن هم با صد درصد افزایش به بیش از ٣۴ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در پارس جنوبی پس از برجام گفت: پارس جنوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری مشمول برجام نبود، زیرا قراردادهای پارس جنوبی قبل از برجام بسته شده بود بلکه موضوعی که پس از برجام در پارس جنوبی رخ داد، آزادسازی محموله‌هایی بود که در خارج کشورمانده بودند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآورشد: پارسال قرارداد نهایی 10 طرح به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد تومان در حوزه پایین دستی پتروشیمی برای استفاده از محصولات شش فاز پارس جنوبی از فاز 17 تا 21 در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مرحله نهایی رسید و در فروردین ماه امسال نیز قرارداد چندین پروژه پایین دستی پتروشیمی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان دیگر نهایی خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: افتخار مجموعه ی فعالان وزارت نفت در منطقه أعم از بخشهای خصوصی و دولتی این است که مقام عظمای ولایت کار و تلاش انها را نوعی جهاد فی سبیل الله دانسته است./*گروه میثاق*/

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!