0

اولین قرارداد سوآپ نفت ایران آماده امضا شد

دسته بندی ها : قرارداد دولتی, قراردادهای حقوقی 7 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 741 بازدید

ورود به دوره پسا انتخابات هر چند روند مذاکرات با شرکت‌های بین‌المللی همچون توتال فرانسه و باسف آلمان را در صنایع نفت و پتروشیمی شتاب بخشیده اما به نظر می‌رسد با گذشت حدود هفت سال طلسم توقف تجارت سوآپ نفت ایران هم شکسته می‌شود.

به گزارش انرژی نیوز، بر این اساس پس از انجام مذاکرات متعدد با قزاقستان، ترکمنستان و روسیه و حتی توافق با شرکت‌های سوئیسی همچون «سوئیفکو» و «ویتول»، پیش بینی می‌شود به زودی اولین قرارداد سوآپ نفت خام ایران امضا شود.

این درحالی است که «بیژن زنگنه» وزیر نفت سال گذشته با اشاره به صدور فرمان از سرگیری سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر، با اشاره به آمادگی ایران برای سوآپ نفت روسیه اعلام کرده بود: روس‌ها هم علاقه خود را برای سوآپ بخشی از نفت تولیدی خود از مسیر ایران اعلام کرده‌اند.

همزمان با مرور این تحولات، «غلامحسین گرامی» مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی امروز با اشاره به آمادگی پایانه‌های نفتی در خزر و خلیج فارس برای از سرگیری سوآپ نفت، گفته است: امسال «قرارداد راه اندازی سوآپ نفت خام» و صادرات نفت غرب کارون از طریق پایانه خارگ به عنوان دو برنامه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت هم با انتشار گزارشی با اعلام اینکه هم‌اکنون خطوط لوله، تاسیسات و مخازن ذخیره‌سازی به منظور از سرگیری سوآپ روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت آماده بهره‌برداری هستند، اعلام کرده است: با تغییراتی که در پالایشگاه نفت تهران انجام گرفته، صرفا در این پالایشگاه امکان پالایش و فرآورش روزانه تا سقف ۲۵۰ هزار بشکه نفت سوآپ وجود دارد.

به گزارش انرژی نیوز، پایانه نفتی نکا به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران در دریای خزر با در اختیار داشتن سه اسکله پهلوگیری کشتی‌های نفتکش با آبخور ۵.۴ متری و با ظرفیت ۷ هزار تنی در شرایط فعلی با ۱۲ مخزن آماده تخلیه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت کشورهای حاشیه خزر است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!