0

مسکو: اجرای قرارداد اِس ٣٠٠ منوط به پس گرفتن شکایت ایران است

دسته بندی ها : قرارداد نظامی تسلیحاتی 30 آذر 1394 مدیر سایبرلا 432 بازدید

مسکو: قرارداد اِس ٣٠٠ با ایران را پیش از پس گرفتن بی قید و شرط شکایت این کشور علیه روسیه، اجرا نخواهد شد
یک مقام آگاه روسی گفت مسکو اجرای قرارداد سامانه دفاع موشکی اس ٣٠٠ و تحویل آن به ایران را به پس گرفتن بی قید و شرط شکایت ایران در مجامع بین المللی علیه روسیه، منوط می داند.
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، دمیتری روگازین، معاون نخست وزیر روسیه در امور صنایع نظامی اعلام کرد مسکو قرارداد موشک های اِس ٣٠٠ با ایران را فقط پس از انصراف بی قید و شرط تهران از شکایت خود علیه روسیه در مجامع بین المللی، اجرایی خواهد کرد.
وی افزود روسیه آماده تحویل نخستین سامانه این موشک ها در آینده نزدیک به ایران است و تأکید کرد تهران و مسکو به خوبی می دانند اجرای این قرارداد پیش از پس گرفتن شکایت ایران از روسیه در مجامع بین المللی ناممکن است.
شایسته است اشاره کنیم قرارداد تحویل موشک های اِس ٣٠٠ به ایران در سال ٢٠٠٧ به ارزش ٨٠٠ میلیون دلار به امضاء رسید اما مسکو برای خودداری از تحویل این موشک ها به تهران همچنان طفره می رود. در سال ٢٠١٠ ایران علیه روسیه شکایت کرد و خواستار دریافت غرامتی به مبلغ ۴ ملیارد دلار از این کشور شد.
درباره مسئله بهبود تدریجی روابط ایران و آمریکا، سردار محمدرضا نقدی فرمانده شبه نظامیان بسیج سپاه پاسداران ایران گفت واشنگتن تلاش می کند برای برقراری مجدد روابط با ایران از تهران دلجویی کند و برای رسیدن به هدف قصد دارد در کاخ سفید نماز جمعه برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود کاخ سفید شروع به مخاطب قرار دادن مردم ایران با زبان فارسی کرده است و اعیاد ایرانی را جشن می گیرد. وی هشدار داد آمریکا از سیاست های خود برای نفوذ به نظام در ایران و حمایت از جنبش سبز دست برنخواهد داشت.
در خصوص توسعه روابط ایران و فرانسه ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه در رأس هیأتی پارلمانی تا چند روز دیگر به منظور برگزاری چندین نشست با مسئولان بلند پایه ایرانی به تهران سفر خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از ژرار لارشه استقبال خواهد کرد، این سفر ۴ روز طول خواهند کشید و نشست مطبوعاتی مشترکی میان دو طرف برگزار خواهد شد.
سفر قریب الوقوع این مقام مسئول فرانسوی در پاسخ به دعوت علی لاریجانی صورت می گیرد. این سفر به پس از نشست شورای حکام و لغو
قطعنامه های پیشین ضد ایران و بستن پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای این کشور به تعویق افتاده بود.
رئیس مجلس سنای فرانسه با رئیس جمهور حسن روحانی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر معظم ایران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس دیدار و درباره مسائل دو جانبه و راه های تقویت همکاری های مشترک بحث و گفتگو خواهد کرد.
از سوی دیگر، آندره پتروویچ برزنی، فرستاده رئیس اتاق بازرگانی اوکراین، ایران را یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان در زمینه نفت و گاز دانست و از اشتیاق کشورش برای توسعه روابط تجاری با شرکت های ایرانی در این زمینه خبر داد.
آندره پتروویچ در نشست مشترک با مسئولان اتاق بازرگانی شهر اهواز گفت اوکراین به توسعه روابط همکاری تجاری با ایران در زمینه های نفت، پتروشیمی و فراورده های نفتی و نیز سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی تمایل دارد.
وی از تمایل کیف برای تعمیق همکاری با تهران در بخش معدن خبر داد و به وجود کارخانه های بزرگ در کشورش در زمینه صنعت، استخراج معادن و تجهیزات صنعتی اشاره کرد.
وی افزود هیأت هایی تجاری از اوکراین طی سال آینده به ایران سفر خواهند کرد و از برپایی نمایشگاه اقتصادی در منطقه اهواز برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های تجاری اوکراین استقبال کرد.
شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز به امکانات بالقوه بالای منطقه جهت ترانزیت کالا و تولیدات ایرانی و اوکراینی به عراق اشاره کرد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!