0

کارگزار قلابی سفارت دستگیر شد

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, کلاهبرداری اینترنتی 24 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 952 بازدید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: زن کلاهبرداری که خود را به عنوان کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی معرفی و به بهانه صدور ویزا بیش از 85 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ علی کریمی‌ اظهار کرد:  یکی از شهروندان کرمانشاهی با مراجعه پلیس فتا اعلام کرد که از طریق شبکه اجتماعی  با شخصی که ادعا می‌کرده کارگزار سفارت می‌باشد آشنا شده، اما نهایتا به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی افزود:‌ طبق اظهارات شاکی پرونده چندی پیش از طریق  شبکه اجتماعی با خانمی‌ آشنا شده که ادعا می‌کرده است کارگزار یکی از سفارتخانه‌های اروپایی می‌باشد و می‌تواند برای وی ویزا تهیه نماید و با این شگرد مبلغ 85‌ میلیون ریال پرداخت نموده اما با توجه به تأخیر طولانی متوجه شده است که این ادعا تماما دروغ می‌باشد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: ‌کارشناسان این پلیس با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و با توجه به توان علمی ‌و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی سرانجام موفق به شناسایی متهمه شده و با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم ‌در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشود، اضافه‌کرد: نباید بدون هیچ تحقیقی به دیگران اعتماد کنیم، فضای سایبر محلی است که هر کسی به راحتی می‌تواند خود را در آن شخصی دیگر جلوه دهد لذا قبل از اعتماد باید به صورت حضوری به سازمان، شرکت، سفارت و یا … مراجعه و از صحت گفته‌های مخاطب خود مطمئن شویم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!