0

رئیس ساترا خواستار همکاری بین المللی برای مهار قدرت پلتفرم های آمریکایی شد

ساترا - سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر - سایبرلا

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، ساترا، خواستار همکاری بین المللی تنظیم گران صوت و تصویر فراگیر در مهار قدرت بلامنازع پلتفرم های آمریکایی شد.

به گزارش روابط عمومی ساترا، سید محمد صادق امامیان، در پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گیران بین المللی که با حضور تنظیم گرانی از سراسر جهان برگزار شده بود گفت: معمولا رسانه های بین المللی قانون گریزند و از پاسخ‌گویی به نهاد حاکمیتی خودداری می‌ورزند؛ این در حالی‌ست که رسانه های بومی ما نهایت همکاری را با نهادهای حاکمیتی دارند، بنابراین این چالش ها درعمل چالش های مشترکی محسوب می‌شوند که غالب کشورها را مورد تهدید قرار می‌دهند.

او در صحبت‌های خود از پلتفرم های اشتراک گذاری فیلم و ویدئو در ایران به عنوان یکی از سرمایه های ملی ایران نام برد و گفت: «ما در ایران برخلاف حوزه شبکه های اجتماعی که با غلبه رسانه های بین المللی توام است، دارای پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیویی اختصاصی متعلق به خود هستیم که در بیشنر کشورها وجود ندارند و این موارد به مثابه سرمایه های ملی ایران محسوب می‌شوند.»

رئیس ساترا با برشمردن برخی از اتفاقات که در سال های اخیر در رسانه های بین‌المللی رخ داده‌اند، تاکید کرد: «حذف صفحات حائز اهمیت و مورد توجه مردم ما، ورود به صفحات شخصی، تعلیق و حتی مسدود کردن برخی از این صفحات، حذف محتوای مهم از منظر فرهنگ ملی و از این دست رخدادها، عملا به این معناست که حاکمیت رسانه ای کشور مورد تعرض واقع شده است.»

امامیان به حاضران در جلسه پیشنهاد کرد تا با همکاری هایی که صورت می‌گیرد تعادلی بین حاکمیت رسانه ای کشورها و بهره مندی از منافع فعالیت پلتفرم‌های بین المللی ایجاد شود همچنین در فعالیت تنظیم گری التزام به اصل بی‌طرفی سیاسی پلتفرم‌های بین المللی و احترام به حاکمیت ملی کشورها در نظر گرفته شود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!