0

پیشنهاد بازنگری در خصوص «اخذ عدم سوء پیشینه» به دولت

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 دی 1394 مدیر سایبرلا 465 بازدید

جهانگیر با اشاره به موضوع لزوم اخذ عدم سوء پیشینه توسط افراد برای احراز مجوزهای شغلی گفت: این موضوع در بسیاری از موارد موجب بروز مشکلات برای زندانیان آزاد شده است و طی پیشنهادی به دولت خواستار بازنگری در این قانون شده‌ایم.

روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اصغر جهانگیر در دیدار با استاندار خوزستان گفت: بسیاری از مشکلات جامعه حاصل ضعف عملکرد مدیریتی است و باید ظرفیت‌های مدیریتی را توسعه دهیم.

مشاور رئیس دستگاه قضا افزود: موضوع زندان‌ها صرفاً بحث نگهداری افراد نیست بلکه این مسأله با سایر مسائل جامعه از جمله موضوع امنیت پایدار و سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

این مقام ارشد قضایی تعداد زیاد جمعیت زندانیان را مهمترین چالش در این حوزه عنوان کرد و گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری برای کاهش تعداد زندانیان فعالیت‌های خوبی آغاز شده و با هماهنگی مراجع قضایی امروز شاهد روند رو به کاهش جمعیت زندانیان هستیم و تلاش می‌کنیم با اقدامات پیشگیرانه و ریشه یابی علل جرائم تا حد امکان دایره جرم را کاهش دهیم.

جهانگیر در ادامه با اشاره به تفاهم نامه‌های سازمان زندان‌ها با وزارت آموزش و پرورش، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش، اشتغال و حمایت از زندانیان اقداماتی است که علاوه بر توانمندسازی زندانیان نرخ بازگشت مجدد به زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه به موضوع لزوم اخذ عدم سوء پیشینه توسط افراد برای احراز مجوزهای شغلی اشاره کرد و گفت: این موضوع در بسیاری از موارد موجب بروز مشکلات برای زندانیان آزاد شده است و طی پیشنهادی به دولت خواستار بازنگری در این قانون شده‌ایم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان به ضرورت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های معطل مانده در قوانین اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در قوانین متأسفانه عدم اجرای کامل آن‌ها موجب بروز مشکلات شده است که نیازمند یک فرهنگ سازی برای اجرای کامل این ظرفیت‌ها هستیم.

استاندار خوزستان در این دیدار که در محل ساختمان دادگستری انجام شد ضمن قدردانی از اقدامات سازمان زندان‌ها گفت: حمایت از زندانیان یک مساله اجتماعی است و باید مسائل مربوط به جرم و زندان با یک نگاه ملی مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالحسین مقتدایی با بیان این که باید مسائل قومی و فرهنگی در بررسی مسائل زندانیان مورد توجه قرار گیرد گفت: فقر توأم با جهل فرهنگی موجب بروز آسیب‌هاست.

استاندار خوزستان ایجاد امنیت را پیش شرط توسعه پایدار خواند و گفت: باید در هر استان متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی مناسب برای کاهش چرخه جرم و توسعه امنیت صورت بگیرد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!