0

معرفی کتاب: تامین مالی شرکت‏ ها

دسته بندی ها : معرفی کتاب 22 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 733 بازدید

کتاب «تامین مالی شرکت‏ها»

نویسنده: مورتن هلیک، اسنور لینست، برای مک للان
مترجم: مرضیه طاهری و سولماز مهاجری
ناشر: دنیای اقتصاد، چاپ اول ۱۳۹۴
۲۱۶ صفحه، ۱۳۰۰۰ تومان

***

در یک تقسیم‌بندی کلی، دانش مالی در حوزه شرکت‌ها را که اصطلاحاً مالیه شرکتی خوانده می‌شود به سه حوزه تقسیم می‌کنند: تامین مالی، سرمایه‌گذاری و نهایتاً مدیریت ریسک. در بخش تامین مالی مهم‌ترین مسئله یک شرکت این است که از چه راههایی منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند. توسل به آورده جدید سهامداران، سهامی عام شدن و سهامدار جدید گرفتن یک راه مرسوم برای تامین مالی است. راه جایگزین قرض گرفتن است. این قرض گرفتن می‌تواند از طریق وام گرفتن از بانک یا انتشار اوراق قرضه ممکن گردد. وقتی منابع مالی فراهم شد این سوال پیش می‌آید که کدام پروژه‌ برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود. معیارهایی نظیر دوره بازگشت زمانی، ارزش فعلی خالص و نرخ بازده داخلی شیوه‌های رایجی برای ارزیابی سودآوری یا زیان‌دهی پروژه‌های مختلف هستند. مسئله سومی که تقریباً همه شرکت‌ها با آن مواجه هستند مدیریت ریسک‌ است. این امر از طریق بهره‌مندی از ابزارهای مشتقات مالی ممکن می‌شود. اختیارات معامله، آتی‌ها و معاوضات از رایج‌ترین مشتقات مالی هستند.

کتاب «تامین مالی شرکت‌ها» که اخیرا توسط نشر دنیای اقتصاد وارد بازار نشر شده و در حوزه علاقمندان مباحث اقتصادی قرار گرفته است، کتابی است موجز که به قلم مورتن هلیک، اسنور لینست و برای مک للان نوشته شده است.

در کتاب «تامین مالی شرکت‌ها» کوشیده شده، هر سه موضوع یادشده را به اختصار تمام به خوانندگان معرفی کند و فرمول‌های مورد نیاز را به شکل جمع‌ و جور در یک کتاب نسبتاً کوچک عرضه کند. در واقع این کتاب، کتابی است که باید توسط یک استاد آموزش داده شود ولی می‌تواند در کنار یک فرد همواره قرار داشته باشد و هر گاه به یافتن فرمولی نیاز داشت به سادگی در آن بیابد. لذا به یک معنا شبیه دستنامه‌های مهندسی است که معمولاً مهندسان در کنار خود دارند. در کتاب علی رغم موجز بودن مباحث، تمرین‌هایی نیز وجود دارد و در انتهای کتاب پاسخ آن سوالات عرضه شده است. استفاده از این کتاب به عنوان یک مرجع برای دوره‌های کارگاهی مدیریت مالی توصیه می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!