0

همایش آشنایی با مسئولیت‌های کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد

دسته بندی ها : کارشناس رسمی دادگستری 30 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 471 بازدید

همایش آشنایی با مسئولیت‌های کارشناسان رسمی دادگستری با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه و با هدف بررسی تکالیف و مسئولیت‌های کارشناسان رسمی برگزار شد.

برای نخستین بار در کشور، داوطلبان ورود به عرصه حرفه ای کارشناسی رسمی دادگستری با تکالیف، مسئولیت ها، شرایط و تحلیل آزمون های مربوطه و فرآیندهای پذیرش آن آشنا شدند.

این همایش روز گذشته با رویکرد معرفی دقیق تر ابعاد این حرفه، تاریخچه، تعاریف، محدوده های جغرافیایی و قانونی، چهارچوب های تحصیلی و عملکردی، فعالیت ها، وظایف و الزامات آن با حضور برخی از کارشناسان رسمی خبره، مسئولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی، بانک ها و نهادها، مهندسان فعال بخش خصوصی، اعضای هیات علمی خانه عمران و برخی نمایندگان و اعضای سندیکا، در سالن همایش های سندیکای شرکت های ساختمانی برگزار شد.

توجه به جایگاه حقوقی و اجتماعی کارشناسی رسمی بعنوان بازوی تخصصی نظام قضاوت کشور، رویکرد تخصصی نسبت به فرآیندهای کارشناسی و نیز اصلاح نگرش ها نسبت به این موقعیت در جامعه صنعتی و حرفه ای کشور بوده که با حضور برخی از کارشناسان مجرب و انتقال تجربیات ایشان ضمن تشریح موارد یاد شده، وظایف کارشناسان و پیامدهای نظرات کارشناسی تبیین گردید.

ایجاد فضای تعاملی مثبت فی‌مابین کارشناسان رسمی خبره و سندیکای شرکتهای ساختمانی به عنوان نماینده شرکتهای پیمانکاری بزرگ کشور یکی دیگر از دستاوردهای این همایش بوده است که به همت مؤسسه تحقیق و توسعه خانه عمران و با مشارکت سندیکای شرکتهای ساختمانی برگزار شد.

این در حالی است که در بسیاری از پرونده‌های مفتوح شده در دستگاه قضایی کشور کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل مرتبط با ساختمان و تأسیسات به عنوان یکی از طرفین تأثیرگذار در نتیجه بررسی پرونده‌های قضایی شناخته می‌شوند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!