0

قرارداد چینی‌ها در آزادراه تهران-شمال یک‌ماه دیگر تمام می‌شود

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 5 آبان 1395 مدیر سایبرلا 440 بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از معرفی برندگان مناقصه قطعه 2 آزادراه تهران-شمال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، سعید محمدزاده، در حاشیه بازدیدحجت الاسلام ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال، گفت: ‌امروز تا ساعت 18 برندگان مناقصه واگذاری این مناقصه به پیمانکاران اعلام می‌شود و پاکت‌های قیمت را باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: قرار است از ماه جاری عملیات اجرایی قطعه 2 آزادراه تهران – شمال اجرایی شود و با افتتاح پروژه آزادراه تهران – شمال مدت زمان سفر از سه ساعت و 45 دقیقه به کمتر از 2 ساعت می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ظرفیت تردد خودرو از این مسیر از 12 هزار دستگاه خودرو به 30 هزار دستگاه می‌رسد،تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که میزان صرفه‌جویی سوخت و سایر هزینه‌ها به 600 میلیارد تومان می‌رسد.

او اضافه کرد:  قطعه 2 را به 6 قسمت تقسیم کرده‌ایم که در این قطعه بلندترین تونل جاده‌ای کشور به طول 6 هزار و 400 متر واقع شده است که بیش از 4 هزار متر آن حفاری شده است.

به گفته وی برای 4 قسمت قطعه 2 ، چهار شرکت برنده امروز معرفی می‌شوند و عملیات اجرایی این قطعه تا یک ماه آینده شروع خواهد شد.

به گفته وی قطعه 2 این آزادراه از سه راهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ امتداد دارد.

محمد زاده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل مسیر را  8 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر برای ساخت تونل‌های این پروژه سی دستگاه قالب فعال است و روزانه  به طور متوسط 75 متر لاینینگ تونل انجام می‌شود که این یک رکورد در پروژه‌های عمرانی محسوب می شود.

به گفته وی پروژه کارگاه‌ها در 130 نقطه فعال است و در این پروژه ها نزدیک به هزار نفر نیروی انسانی در 3 هزار و 88 واحد کارگاهی مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیشرفت فیزیکی 4 قطعه آزاد راه تهران – شمال را  32 درصد اعلام کرد و گفت: این پیشرفت فیزیکی در حالی است که در ابتدای سال 94 میزان پیشرفت فیزیکی 18 درصد بود،ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی این قطعه امروز به 72 درصد رسیده و در یک سال و نیم گذشته در این قطعه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه را به طور متوسط ماهانه 3.4درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی امروز به این اعداد و ارقام و پیشرفت فیزیکی در این پروژه رسیده‌ایم که در چند سال گذشته میزان پیشرفت فیزیکی آزادهراه تهران – شمال در سال چیزی حدود 2 درصد بود.

وی درباره وضعیت قرارداد پیمانکار چینی هم گفت: این پیمانکار با خط اعتباری 72 میلیون دلار در پروژه مشغول به کار بود که در یک ماه آینده تمام تعهدات خود را به پایان می‌رساند و قرارداد چینی‌ها به اتمام می رسد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی راه برای اولین بار در کشور در ازادراه تهران – شمال قرار است در معماری جاده به فاکتورهایی از جمله نورپردازی، نصب حفاظ‌های استانداردهای ، تطبیق رنگ با طبیعت مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!