0

قرارداد روسیه و ایران برای توسعه دو میدان نفتی در غرب ایران

گروه میثاق؛ ایران قراردادی به ارزش ۷۴۲ میلیون دلار (معادل ۶۰۰ میلیون یورو) با شرکت انرژی دولتی زاروبژنفت روسیه امضا کرد تا تولید نفت در دو میدان نفتی در غرب ایران را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این توافقنامه که روز چهارشنبه به امضا رسید، برای یک دوره ۱۰ ساله، روزانه ۴۸ هزار بشکه نفت خام در میادین نفتی آبان و پایدار غرب واقع مرز با عراق تولید خواهد شد. ایران در حال حاضر روزانه ۳۶ هزار بشکه نفت خام از این میادین استخراج می‌کند.

کنسرسیومی از شرکت دولتی زاروبژنفتِ روسیه و شرکت خصوصی ایرانی دانا انرژی تشکیل شده است. زاروبژنفت هشتاد درصد از این قرارداد را در تملک دارد در حالی که شرکت دانا انرژی، بیست درصد آن را دارد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در مراسم امضای قرارداد در تهران گفت: افزایش تولید از این دو میدان، چهار میلیارد دلار برای ایران بازگشت مالی خواهد داشت.

علی کاردر رئیس شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: این نخستین قرارداد از این نوع با یک شرکت روسی است. وی افزود: در جبهه سیاسی، روابط با روسیه در بالاترین سطوح قرار دارد ولی فضای اقتصادی هنوز به این سطح نرسیده است.

کاردر افزود شرکت بزرگ نفتی روسیه، تجارب بزرگی در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفتی دارد.
در پی توافقنامه هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی در سال ۲۰۱۵، این دومین قرارداد انرژی با شرکت‌های خارجی است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!