0

روش غیراخلاقی FBI برای شناسایی مجرمان اینترنتی

دسته بندی ها : جرم یابی دیجیتال 5 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1043 بازدید

پلیس آمریکا برای شناسایی خلافکاران فعال در زمینه هرزه نگاری کودکان در بخش تاریک و ناپیدای وب از روشی عجیب و غیراخلاقی استفاده کرده است.

به گزارش فارس به نقل از نکست وب، پلیس فدرال آمریکا چند هفته پیش یک وب سایت هرزه نگاری کودکان را هک کرد ولی به جای غیرفعال کردن این سایت تصمیم گرفت به مدت سه روز از محتوای آن بر روی سرورهای متعلق به اف بی آی میزبانی کند.

طی این مدت توزیع عکس های هرزه نگاری کودکان زیر نظر اف بی آی ادامه پیدا کرد تا دیگر عوامل و خلافکاران فعال در این زمینه شناسایی شوند. اف بی آی می گوید از این طریق موفق به شناسایی آدرس های آی پی و بدافزار مورد استفاده این متخلفان شده و می تواند در آینده آنها را شناسایی و دستگیر کند.

با این حال چنین اقدامی خلاف اصول اخلاقی و رویه های کاری بوده و بسیاری از صاحب نظران به همین علت از اف بی آی انتقاد کرده اند. طی همین مدت اف بی آی موفق به شناسایی 1300 کاربر این سایت هرزه نگاری کودکان شده است.

طی عملیات یاد شده که از 20 فوریه تا 4 مارس سال 2015 ادامه یافته 215 هزار کاربر وب سایت مذکور هم شناسایی شده اند. در مجموع 137 نفر هم به اتهامات جنایی محکوم شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد. در جریان این عملیات تعدادی از رایانه های افراد متخلف در دانمارک، یونان و شیلی هم هک شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!