0

تهیه طرح جامع رمز ارز برای قانونگذاری رمز ارزها

ضوابط ارزهای دیجیتال در ایران

رییس هیات مدیره انجمن بلاکچین از اقدامات این انجمن در زمینه همکاری و ارائه طرح‌ پیشنهادی در حوزه قانونگذاری رمز ارزها خبر داد.

سپهر محمدی گفت: انجمن بلاکچین ایران در زمینه رمز ارزها و توسعه قانونی بستر استفاده از این ابزارها در حال مذاکره با معاونت فناوری بانک مرکزی و کانون صرافان است.

تا به امروز نیز  گشایش‌هایی صورت گرفته و در حال تهیه طرحی جامع در حوزه رمز ارزها هستیم که تمام جوانب ارزهای رمزنگاری شده را در نظر بگیرد و کسب و کارها و پلتفرم‌هایی به صورت مجاز و قانونی در ایران مانند سایر کشورها از جمله سوئیس و سنگاپور با لحاظ کردن دغدغه‌های نهادهای نظارتی و بانک مرکزی داشته باشیم.

رییس هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران ادامه داد: طرح در حال تهیه تمام بخش‌های حوزه رمز ارز  و رمز دارایی‌ها را شامل می‌شود و سازمان‌هایی از جمله بورس، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت در آن دخیل هستند که رایزنی با آنها در حال انجام است.

امیدواریم بتوانیم با تغییر نگاه، از فرصت حوزه رمز ارزها در کشور به صورت قانونی و مجاز استفاده کنیم.

کانون صرافان ایران فعالیت در زمینه رمز ارزها را تکذیب کرد

نگاه جدی به تسهیل صادرات و واردات با ارزهای رمزنگار

وی تاکید کرد: مهم ترین بخش طرح جامع رمز ارز که در حال تهیه است، موضوع صادرات و واردات به شمار می‌رود و در نظر داریم تا با مساعدت دستگاه‌ها زیرساختی ایجاد شود تا فرآیند صادرات و واردات با بهره‌گیری از ارزهای رمزنگاری شده تسهیل شود.

بازار رمز ارزها جذاب، اما خطرناک و دارای ریسک بالایی است

محمدی در توصیه به شهروندان که قصد ورود به حوزه رمز ارزها را دارند خاطر نشان کرد: بازار رمز ارزها جذاب اما خطرناک و دارای ریسک بالایی است. اما شهروندان به هیچ عنوان نباید بدون دانش و آگاهی کافی در مورد رمز ارزها و ریسک بازار نسبت به ورود به این بازار اقدام کنند.

چرا که احتمال دارد تا سرمایه ورودی خود را به سادگی از دست دهند و دچار مشکل شوند.

بر همین اساس همواره بخش کوچکی از این سرمایه باید وارد بازار رمز ارز و از طریق پلتفرم‌های مجاز و  معتبر داخلی شود چرا که میزان کلاهبرداری و طرح‌های پانزی در زمینه ارزهای رمزنگار بسیار بالا بوده و در این زمینه باید دقت شود.

منبع:ایبنا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!