0

کشف تجهیزات فیلمبردارى و ضبط صوت مخفیانه توسط پلیس فتا

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 تیر 1396 مدیر سایبرلا 372 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: عامل مزاحمت شهروند مشهدى که با فیلم‌بردارى مخفیانه قصد مزاحمت‌هاى مکرر براى وى را داشت توسط پلیس فتا استان شناسایى و دستگیر شد!

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح خبر گفت: با توجه به ارجاع شکایت خانمى جوان از سوى مقام محترم قضایى مبنى بر مزاحمت‌هاى مکرر و تهیه فیلم مخفیانه، رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا بیان کرد، مدتى قبل با همسرم اختلاف داشتم و هنگامى که از دادگاه باز مى‌گشتم در راه با آقایى آشنا شدم و با دیدن حال پریشانم به عنوان دلدارى شروع به صحبت کرد و با ابراز همدردى با من سعى بر آرام نمودن من داشت و با ترفندى شماره تلفنش را داد و من پس از یک بار برقرارى تماس و دیدن وى دیگر به این ارتباط ادامه ندادم اما نمى‌دانم چطور از من فیلمى تهیه کرده و با تهدید به انتشار این فیلم سعى در به هم زدن زندگى و آرامشم را دارد .

سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه بلافاصله پرونده توسط یکى از افسران زبده پلیس فتا مورد بررسى قرار گرفت و طى 24 ساعت متهم شناسایى و با هماهنگى قضایى، وى به همراه تجهیزات کامپیوترى و ابزار جانبى دستگیر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم 41 ساله پس از دستگیرى و مواجه با ادله غیر قابل انکار، بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، تجهیزات فیلم‌بردارى مخفیانه و جاسوسى خود را از روى کنجکاوى به صورت غیر‌قانونى خریدارى کرده و در پى‌ارتباطى که با شاکیه پیدا کرده با تهیه فیلم مخفیانه از وى سعى بر مجبور نمودن شاکیه به ادامه ارتباط داشته است.

سرهنگ جهانشیری اضافه کرد: از آنجایى که احتمال مى‌رود موارد دیگرى از فیلم‌بردارى مخفیانه در تجهیزات فیلم‌بردارى که لنز دوربین به طرز ماهرانه‌اى روى سوییچ خودرو تعبیه شده بود و ابزار شنود مخفیانه که از متهم کشف شده بود، متصور مى‌باشد، تجهیزات پس از دستور قضایى مورد بازبینى تخصصى در آزمایشگاه فارنزیک قرار خواهد گرفت و پرونده در دست اقدام مى‌باشد و به محض حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان با اشاره به ممنوعیت خریدارى تجهیزات شنود و فیلم بردارى مخفیانه به شهروندان هشدار داد: تهیه و نگهدارى هرگونه ابزار شنود و فیلم‌بردارى مخفیانه از قالب قلم، سوئیچ، دکمه و… یا ساعت یا هرگونه لنز جاسازى شده در اشیاء گوناگون،‌ جرم بوده و با مجرم مطابق قانون جرایم رایانه‌اى و مجازات اسلامى برخورد لازم انجام خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!