0

حکم پرونده قرارداد نفتی کرسنت قطعی است

دسته بندی ها : قرارداد نفتی 5 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 322 بازدید

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به صدور حکم قطعی درباره پرونده کرسنت گفت: محکوم‌علیه اعمال ماده ۴۷۷ را در این پرونده درخواست کرده است.

فارس: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه گفت: در موضوع قرارداد کرسنت از قدیم ۴ پرونده قضایی در قوه قضایی تشکیل شده که یکی از این پرونده‌ها منجر به صدور حکم برای متهمین شده و ۳ پرونده دیگر بلاتکلیف هستند.

پرونده‌ای که در خصوص وزیر نفت فعلی تشکیل شده به کجا رسیده و آیا پیگیری می‌شود و آیا حکم صادر شده برای پرونده اول کرسنت نهایی و ابلاغ شده است یا خیر که اژه‌ای در پاسخ گفت: اینکه ۴ پرونده تشکیل شده اطلاعی ندارم، پرونده کرسنت یکی از پرونده‌هایی است که سالها طول کشید و نهایتاً منجر به حکم شد.

وی افزود: در این حکم افرادی در دادگاه بدوی محکومیت گرفتند اما اعتراض شد و حکم به دیوان عالی کشور رفت، دیوان براساس زمان وقوع آن جرم تا زمانی که تبدیل به این حکم شود اعلام کرد که مشمول مرور زمان شده و بر این اساس گفت اصلاً قابل رسیدگی نیست و در نتیجه پرونده را بست.

اژه‌ای تصریح کرد: نسبت به این حکم از طرف مدعی‌العموم اعتراض شد و گفته شد که مشمول مرور زمان نیست و مدعی‌العموم درخواست اعمال ماده ۴۷۷ (ماده ۱۸ سابق) را کرد؛ این اعتراض مدعی‌العموم توسط هیأتی که به اعمال ماده ۱۸ رسیدگی می‌کرد پذیرفته شد و رأی شعبه ۲۰ دیوان عالی کشور که گفته بود مشمول مرور زمان است نقض شد و حکم محکومیت دادگاه به قوت خود باقی است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مجدداً این حکم از طرف برخی محکومین مورد اعتراض قرار گرفته و درخواست اعمال ماده ۱۸ شده، گفت: در حال حاضر پرونده در حال بررسی است، پرونده کرسنت بسیار قطور است و امروز که به یک مناسبت از سر میزی می‌گذشتم پرونده را دیدم آن را نشمردم اما حدود ۷ تا ۸ کارتن می‌شد و خدا به خیر کند قاضی که می‌خواهد این‌ها را بخواند، در هر صورت الان پرونده یک حکم دارد که آن هم قطعی است اما درخواست رسیدگی فوق‌العاده صورت گرفته است.

وی در خصوص پرونده وزیر نفت فعلی گفت: افرادی محکوم شده‌اند اما اسامی‌شان یادم نیست، چون حکم قطعی است اعلام اسامی منعی ندارد و اگر بخاطر داشتم بیان می‌کردم.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!