0

اخاذی از سوی مشاور شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 417 بازدید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با به دست آوردن تصاویر خانوادگی و خصوصی یکی از شهروندان همدانی و تهدید به  انتشار آن در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی مینمود توسط پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی وی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیه طی چند روز گذشته با گرداننده یکی از گروه‌های مشاوره‌ای در شبکه‌ اجتماعی ارتباط داشته و آن فرد با سوء استفاده از اطلاعات محرمانه ارسال شده، اقدام به تهدید و اخاذی از وی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی  متهم دستگیر که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و کسب منافع مالی اعلام نمود.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با بیان اینکه عکس‌ها و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی اقوام و دوستان نگذارید، گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی اشتباه است چرا که با این اقدام دسترسی دیگران به آن راحت می‌باشد و از این طریق می‌توانند برای افراد مزاحمت ایجاد نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!