0

برداشت غیر مجاز بانکی از سوی منشی شرکت

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 498 بازدید

رییس پلیس فتا استان فارس در مورد کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی، گفت: آن دسته از افرادی که اطلاعات حساب بانکی یا کلمات عبور خود را در اختیار نزدیکان یا دوستان خود قرار می‌دهند، نه تنها زمینه ارتکاب این‌گونه جرائم را برای افراد دیگر فراهم می‌نمایند، بلکه ممکن است مشکلاتی برای خود و اطرافیان نزدیک خود ایجاد نمایند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌اله رجبلی تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که در فضای مجازی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان نموده بود، دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 شیراز، شاکی که مردی کهنسال می‌باشد ادعا کرد از حسابش مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت اینترنتی خرید صورت گرفته است که وی هیچ گونه اطلاعی از نحوه برداشت این مبلغ ندارد و خواهان رسیدگی به این موضوع می‌باشد. پس از بازجویی‌های به عمل آمده از شاکی مشخص گردید که مدت دو ماه گذشته کارت عابر بانک وی مفقود و بعد از گذشت سه روز کارت پیدا شده است.

سرهنگ رجبلی بیان کرد: پس از انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبالغ برداشتی صرف خرید اینترنتی شده است که با ورود کارشناسان پلیس فتا به این پرونده، ظرف مدت کوتاهی متهم شناسایی و احضار گردید. متهم که منشی شرکت شاکی میباشد، احضار و در بازجویی به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را از این برداشت غیر مجاز، کمبود دستمزد ماهانه اعلام کرد.

وی توضیح داد: ماجرا از این قرار می‌باشد که متهم در زمانی مناسب کارت عابر بانک رییس خود را ربوده و چون رمز اول کارت را از قبل می‌دانسته، رمز اینترنتی آن را فعال می‌کند و بعد از گذشته سه روز، کارت را در جای خودش می‌گذارد. شاکی هم زمانی متوجه کمبود وجه می‌شود که برای حساب کتاب مالی شرکت به بانک مراجعه می‌نماید.

سرهنگ رجبلی تصریح کرد: از اعتماد و در اختیار قرار‌دادن کارت عابر بانک خود به همراه رمز آن به افراد غیر جداً خودداری نمایید و نسبت به فعال نمودن سامانه پیامک حساب بانکی خود اقدام نمایید تا در صورت مشاهده هرگونه تراکنش غیر مجاز موضوع از طریق پیامک به شما اعلام گردد.

رییس پلیس فتا استان فارس در پایان با بیان اینکه کارت‌های عابر بانک خود را در جایی مطمئن نگهداری کنید تا از دسترسی دیگران به دور باشد، به شهروندان توصیه کرد: حتما به صورت دورهای رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید و از انتخاب سال تولد، شماره شناسنامه و این اعداد که قابل حدس زدن هستند برای رمز کارت بانکی خودداری کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!