0

انهدام باند ارسال پیامک جعلی ابلاغ قضایی در پوشش سامانه ثنای قوه‌قضائیه

جرایم موبایل و هک تلفن همراه, کلاهبرداری پیامکی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از متلاشی شدن یک باند سه نفره “ارسال پیامک های جعلی تحت عنوان ابلاغ شکواییه قضایی” که مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند؛ خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: اعضای این باند سه نفره با ترفند “ارسال پیامک های جعلی ابلاغیات قضائی در پوشش سامانه ثنا قوه قضائیه” حاوی لینک نرم افزار از کاربران درخواست می کرد که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضائی بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می کردند.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در محل سکونت خود دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: تجزیه و تحلیل نحوه ارتکاب جرایم حوزه اسکیمر و پیامک های جعلی مبین این قضیه است که مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این گونه جرایم می زنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که فریب اینگونه کلاهبرداری ها را که به دفعات متعدد هشدارهای آموزشی از طریق رسانه ها، خبر گزاری ها، سایت ها و کانال های خبری به سمع و نظر آنها رسیده، نخورند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان همواره آگاه باشند که سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن های پوششی موسوم به ” number mask ” به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن های شخصی استفاده نمی کنند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه جرایم فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!