0

ایران رتبه نخست ثبت اختراع در میان کشورهای اسلامی

دسته بندی ها : ثبت اختراع 10 دی 1393 مدیر سایبرلا 1069 بازدید

به گزارش ایرنا،بر اساس گزارشی که با عنوان ‘اطلس علمی- فناوری کشورهای اسلامی’ و به سفارش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) انجام شده و در هفتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که در رباط- مغرب ،۲۹ آذر ۱۳۹۳ ارایه شد، جمهوری اسلامی ایران در میان ۵۷ کشور اسلامی از لحاظ علمی و پژوهشی در جایگاه برتر قرار گرفت.

بر اساس گزارش این سازمان، جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ثبت اختراع در رتبه اول کشورهای اسلامی قرار دارد و ۵۰ درصد مقالات علمی کشورهای اسلامی توسط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تولید می شود.

همچنین بر اساس این گزارش، کشورهای اسلامی تونس، مالزی، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه تحقیق و توسعه از کل تولید ناخالص داخلی را انجام می دهند و همچنین تونس، اردن، ترکیه و ایران چهار کشور اسلامی هستند که بیشترین محقق در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را دارند .

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یا ISESCO (به انگلیسی: Islamic Educational Scientific and Cultural Organization) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

سازمان آیسسکو در حال حاضر با ۱۱۴ سازمان تخصصی و موسسات وابسته به سازمان ملل، سازمان های بین المللی منطقه ای، سازمان های غیردولتی و موسسات دانشگاهی قرارداد همکاری منعقد کرده است. اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام زیر مجموعه این سازمان محسوب می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!