0

امضای قرارداد ایران و توتال برای پارس جنوبی/ بازگشت توتال بعد از برجام

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 19 آبان 1395 مدیر سایبرلا 555 بازدید

این قرارداد به معنای بازگشت توتال فرانسه به ایران بعد از برداشته شدن تحریم های نفتی علیه ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپاست.

به گزارش عصرایران، ایران با شرکت نفتی توتال فرانسه قرارداد امضا کرد. این نخستین قرارداد حوزه انرژی میان ایران با شرکت توتال یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان بعد از برجام است.
توتال قبلا در پروژه های میدان گازی پارس جنوبی فعال بود و قرارداد داشت اما با تحریم های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا، مجبور به خروج از ایران شد.
این قرارداد به معنای بازگشت توتال فرانسه به ایران بعد از برداشته شدن تحریم های نفتی علیه ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپاست.
خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت نوشت: موضوع این قرارداد جدید “موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی است که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین(سی‌ان‎پی‎سی) و پتروپارس امضا شد.
موافقتنامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار صبح امروز (سه شنبه، ١٨ آبان‎ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و شرکت پتروپارس امضا شد.
با به ثمر رسیدن این طرح توسعه‌ای، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
این نخستین قرارداد نفتی میان ایران با یک شرکت خارجی براساس مدل قراردادهای جدید ایران است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!