0

احکام مالیاتی حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال اعلام شد

سازمان امور مالیاتی - اداره مالیات - سایبرلا

سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد.

«آیین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» که به تازگی و با هدف حمایت از سکوها و کسب وکارهای مجازی کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسیده است، دارای 14 ماده قانونی و 30 حمایت دولتی است که کسب و کارهای اینترنتی را مورد توجه قرار می‌دهد.

در این آیین‌نامه حمایتی، برای برخی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نقش‌هایی درنظر گرفته شده است که با توجه به حیطه وظایف و اختیاراتی که دارند، بتوانند به رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند. در همین راستا، سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد که به تشریح جزییات آن می‌پردازیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب‌وکارهایی که پیش از این سابقه مالیاتی نداشته‌‌اند و باید فعالیت خود را به پلتفرم‌های مشمول انتقال دهند، مشوق‌هایی را اعمال کند که عبارتند از:

  • از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد حاصله از فروش کالا یا ارائه خدمت در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن یعنی30 برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد معاف هستند.
  • برای کسب و کارهای مشمول، حداقل نرخ مالیات مقطوع به ‌صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور تعیین شود. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت‌خانه‌های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می‌ شود. کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.
  • کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌و‌کارها در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب شود. سقف هزینه‌های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

قابل ذکر است، در پی تصویب آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، ضوابط و شرایط مشمولان برخورداری از این حمایت‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و به زودی پلتفرم‌های مشمول این طرح اعلام خواهد شد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!