0

شهروندان سایت‌ها و کانال‌های ساخت و فروش مواد محترقه را به پلیس فتا اعلام کنند

دسته بندی ها : خرید و فروش کالای ممنوعه و قاچاق 8 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 684 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان زنجان، به خانواده‌ها نسبت به اقدامات افراد سودجو برای چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم آدینه لو با بیان اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات در فضای مجازی با موضوع ساخت، تهیه و خرید و فروش مواد محترقه هستیم، اظهار کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند، زیرا خسارت‌های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست.

وی افزود: با عنایت اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان هستند، افزود: والدین باید همواره به عنوان صمیمی‌ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی کرده و برای انجام فعالیت‌های بی‌خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را به آنها گوشزد کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان ادامه داد: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به اینکه غالبا خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به این موضوع کلاهبرداران سایبری مثل فیشینگ و… افزایش می‌یابد و قربانی آن کودکان و نوجوانان هستند که گاه جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!