0

سازمان سنجش: وزارت ارتباطات در اجرای قطع اینترنت برای کنکور اختیار کامل دارد

دسته بندی ها : آزمون ها, فناوری ارتباطات 17 دی 1401 کارشناس سایبرلا 294 بازدید
آزمون وکالت قضاوت کارشناس رسمی، آزمون

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد همه جوانب امنیتی را برای برگزاری کنکور پیش‌بینی کرده‌اند و محدود‌ کردن اینترنت، نقطه کمال آن است. به گفته پورعباس درخواست آن‌ها برای این موضوع به شورای امنیت کشور ارجاع شده و نحوه اجرا با وزارت ارتباطات است که اختیارات کامل به این وزارتخانه داده می‌شود.

«عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش ایران در نشست خبری امروز خود به محدودسازی اینترنت برای برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت:

«آخرین حلقه امنیت و حفاظت آزمون ما بحث اینترنت است. قطع سراسری یا نقطه‌ای ارتباطات اینترنتی مطرح شده. درخواست ما به دبیرخانه شورای امنیت کشور رفته و اگر تصویب شود، ابلاغ خواهد شد. نحوه اجرای آن نیز با وزارت ارتباطات است و اختیارات کامل به آن‌ها داده می‌شود. ما نیز لیست نقاط مدنظرمان را ارسال کردیم تا ان‌شاءالله در‌این‌باره تصمیم‌گیری شود.»

به گفته وی، محدود‌کردن اینترنت بسته به تصمیم وزارت ارتباطات دارد که به چه شکل باشد: «ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود. نمی‌خواهیم به-طور مطلق اینترنت قطع شود و بحث فنی اجرای آن نیز با وزارت ارتباطات است. بحث اینترنت ثابت مطرح نیست و فقط بحث اینترنت همراه را داریم. تنها ارسال و دریافت در شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند، برای ما کافی است.»

پورعباس با بیان اینکه آن‌ها همه جوانب امر را برای حفاظت آزمون پیش‌بینی کرده‌اند، نقطه کمال آن را محدود‌کردن اینترنت عنوان کرد و گفت این موضوع مطالبه مردم و داوطلبین است: «بین 8 تا 16 میلیون نفر درگیر این آزمون هستند. می‌دانیم شبکه اینترنت برای کسب‌وکارها و جنبه‌های مختلف زندگی و سلامت مردم حائز اهمیت است، اما سه ساعت زمان آزمون بیشتر نیست و انتظار داریم امنیت را برای سه ساعت به جوانان ما بدهند تا با خیال راحت سر جلسه امتحان باشند.»

گفتنی است معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش چهارشنبه هفته گذشته از قصد این سازمان برای قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور خبر داد که با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شد. وزیر ارتباطات نیز همان روز اعلام کرد تصمیم‌گیری درباره این موضوع با شورای امنیت کشور است.

ادعای موفقیت 95 در مسدودسازی مسیر تقلب

رئیس سازمان سنجش در بخش دیگری از سخنان خود به مسدودسازی مسیر تقلب در کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: «در سال گذشته به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، مسیر تقلب را تا بالای 95 درصد بستیم. در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی که حساسیتشان بالاست، به‌جرئت می‌توانم بگویم صددر‌صد این مسیر بسته شده.»

او با اشاره به اینکه یک‌سری شبکه‌های تقلب سعی دارند تا داوطلبین را به دام خود بیندازند، گفت در سال گذشته حتی یک نفر هم موفق نشد از این مسیر پای خود را به دانشگاه بگذارد:

«ما اشراف اطلاعاتی روی شبکه های تقلب داریم و هر که با آن‌ها ارتباط اولیه بگیرد یا پولی ردو‌بدل کند، شناسایی می‌شود. متخلفین نیز ممکن است تا 10 سال از کنکور محروم شوند. پس فریب این شبکه‌ها را نخورید و سرنوشت خود را تحت تأثیر قرار ندهید.»آزمون حقوقی وکالت قضاوت کارشناسی

پورعباس تأکید کرد مکانیزم‌هایی در سازمان سنجش طراحی شده است که جلوی ورود غیرعلمی و تخصصی افراد را می‌گیرد و نمی‌گذارد فردی از مسیر تقلب یا تبانی وارد دانشگاه شود: «سال گذشته بیش از 850 متخلف سر جلسه آزمون به کمک تجهیزات شناسایی و سه تا 10 سال از کنکور محروم شدند. بیش از هزار نفر نیز از طریق الگوریتم‌ها و نرم‌افزارها شناسایی شدند که این متخلفین حداقل از آزمون همان سال محروم شدند.»

به گفته وی امسال، ابزار تشخیص تقلب هم بیشتر شده و هم کیفیتشان افزایش یافته است.

لازم به ذکر است بنابر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری از امسال در دو نوبت برگزار خواهد شد که نوبت اول آن پایان دی ماه 1400 است.

منبع: دیجیاتو

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!