0

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی به حداقل دو بخش، قطعی شد

دسته بندی ها : اتحادیه کسب و کارهای مجازی 11 خرداد 1401 کارشناس سایبرلا 273 بازدید
اتحادیه کسب و کارهای مجازی - سایبرلا

وزارت صمت و شورای عالی نظارت در جلسه‌ای با صاحبان کسب و کارهای آنلاین از آنها درخواست کردند هنگامی که فرایند تفکیک اتحادیه طی می‌شود، پیشنهادهای خود را در رابطه با نحوه تفکیک اتحادیه اعلام کنند. حاضران در این جلسه می‌گویند احتمال تفکیک اتحادیه به بیش از دو بخش نیز مطرح شده است.

در پی اعلام موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی و مخالفت شدید برخی از اعضای هیات مدیره فعلی و برخی کسب‌وکارها، دبیر شورای عالی نظارت، غلام‌علی مهدوی از صاحبان برخی کسب‌وکارهای موافق و مخالف دعوت کرد تا در جلسه‌ای به منظور هم‌اندیشی با حضور مسئولان وزارت صمت شرکت کنند.

در این جلسه ضمن نظرخواهی از صاحبان کسب‌وکارها درخواست شده است پیشنهادهای خود را در فرایند تفکیک‌ اتحادیه به وزارت صمت اعلام کنند.

رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، درباره این جلسه گفت: «تصور ما این بود که این جلسه قرار است به صورت هم‌اندیشی برای تصمیم‌گیری در مورد تفکیک شدن اتحادیه برگزار شود و اغلب کسب‌وکارهای حاضر در جلسه نیز با این تفکیک مخالف بودند اما در نهایت نتیجه‌گیری خاصی در این باره نشد.»

او با اشاره به اینکه گفته شده یکی از دلایل این تصمیم بیشتر شدن اعضای اتحادیه بوده است توضیح داد:‌ «مشخص نیست که این تصمیم با چه زیرساختی و بستر قانونی انجام می‌شود؛ چراکه اتاق اصناف نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده است.»

الفت‌نسب ادامه داد: «کسب‌وکارهای حاضر در این نشست تاکید کردند که این اقدام باعث تضعیف اتحادیه خواهد شد اما به نظر می‌رسید دیدگاه وزارت صمت این است که فضا به اندازه‌ای هست که حتی بیشتر از دو اتحادیه تشکیل شود.»

عضو هیات مدیره اتحادیه درباره ادامه این جلسات هم‌اندیشی با صاحبان کسب‌وکارها گفت:‌ «رویکرد کلی به گونه‌ای بود که خیلی از مدیران کسب‌وکارهای حاضر در این جلسه از ادامه شرکت در جلسات این‌چنینی دلسرد شدند و ترجیح می‌دهند اگر این جلسات قرار است به صورت توجیهی و نمایشی برگزار شوند، اصلاً در آنها حاضر نشوند.»

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی که در سال ۹۶ تشکیل شد تاکنون تنها یک انتخابات برگزار کرده است؛ اما در همین یک دوره فعالیت، دو رئیس آن از سمت خود استعفا داده‌اند. همچنین انتخابات دور دوم این اتحادیه پس از چندین بار تعویق قرار بود ۱۹ اردیبهشت امسال برگزار شود؛ اما چند روز کسب و کارهای اینترنتی و حقوق - سایبرلامانده به این زمان، نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌‌داد وزیر صمت با پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه موافقت کرده است و بدین ترتیب برگزاری انتخابات منتفی شد.

فرشاد وکیل زاده، مدیرعامل زنبیل و عضو هیات مدیره اتحادیه، نیز گفت: «در جلسه امروز که با حضور موافقان و مخالفان برگزار شد، افراد دیدگاه خود را مطرح کردند و بحث‌های کارشناسی انجام شد اما این بحث‌های کارشناسی پیرو بحث‌هایی بود که در سال قبل هم در مورد تفکیک اتحادیه با اعضا مطرح شده بود.»

او ادامه داد: «وزارت صمت اعلام کرد هنگامی که کارهای تفکیک انجام می‌شود پذیرای تمام پیشنهادهای تازه است و حاضر است همکاری بهتری با کسب‌وکارها برای پیاده‌سازی این تصمیم انجام بدهد و محدودیتی از باب تعامل با کسب‌وکارها ندارد.»

وکیل‌زاده با تاکید بر اینکه تفکیک اتحادیه قطعی شده است افزود: «ما شاهد تفکیک اتحادیه و عضوگیری آنها و سپس برگزاری انتخابات خواهیم بود. اگر بحث‌های کارشناسی به همین سمت برود که اتحادیه‌هایی که توزیعی و خدماتی هستند بهینه‌اند، دو اتحادیه خواهیم داشت؛ اما در غیر این صورت با وجود اینکه فرایند راحتی نیست، آقای شاه‌میرزایی گفتند که اگر فکر می‌کنید تفکیک بیشتری مورد نیاز است، پیشنهادهای خود را در این زمینه به وزارتخانه اعلام کنید.»

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!